וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילו מטופלת וגרמו לה שבר: שתי עובדות בהוסטל נאשמות בתקיפה

12.2.2019 / 7:51

בכתב האישום נטען כי שתי המטפלות ב"מעון פנורמה" בנהריה דחפו בכוח ספה שעליה ישבה חוסה תשושת נפש הסובלת מנכות גופנית ונפשית קשה. בשלב מסוים היא נפלה על הרצפה ושברה את כתף שמאל. אחת מהן נאשמת שהורתה לחברתה לשקר בעדותה. עורך דינן: "מעולם לא היו נגדן תלונות"

צילום: דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש שלשום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שתי מטפלות הוסטל בנהריה בגין תקיפת חוסה חסרת ישע. בכתב האישום נטען כי האירוע התרחש במוצאי שבת ב-26 בינואר, אז המטפלות, ליודמילה דנילוב בת 53 מעכו ורימה דרוויש בת 43 מכפר מכר, היו במשמרת לילה בעבודתן ב"מעון פנורמה". במעון זה חוסים חולים במחלות כרוניות ופגועי נפש, המופנים אליו על ידי אגף בריאות הנפש של משרד הבריאות.

החוסה בת ה-47 היא תשושת נפש הסובלת מנכות גופנית ונפשית קשה. בעבר עברה אירוע קשה שבו נגרמו לה שברים מרובים בידיים, ברגליים ובפנים. באותו לילה, מעט לפני חצות, היא ירדה מחדרה אל הלובי שבקומה הראשונה במוסד, התיישבה על ספה וביקשה מהמטפלות כדור לשינה. השתיים השיבו את פניה ריקם וביקשו ממנה לעלות בחזרה לחדרה שבקומה השנייה.

בשלב זה החוסה התעקשה, עמדה על בקשתה לקבל כדור לשינה, סירבה לעזוב את המקום והמשיכה לשבת על הספה. שתי המטפלות ניגשו אליה בניסיון להקים אותה, תוך שהיא מזהירה אותן שלא ייגעו בה, "כי כל הגוף שלה מלא בפלטינות".

מטפלות בנהריה תוקפות חוסה חסרת ישע במעון פנורמה מתוך מצלמות האבטחה. צילום מסך
אוחזות בספה ודוחפות אותה. מתוך התיעוד/צילום מסך

על פי כתב האישום, המטפלת רימה דרוויש דחפה את הספה בכוח לאחור באמצעות ידיה. כשהחוסה נשארה לשבת עליה, היא דחפה את הספה בכוח לאחור שוב, הפעם באמצעות רגליה. מכתב האישום עולה שבשלב הזה, ניגשה המטפלת ליודלמילה דנילוב אל החוסה, הרימה את הספה באוויר שלוש פעמים, ועזבה אותה בבת אחת. למרות זאת, המשיכה החוסה לשבת על הספה.

לטענת התביעה, אז המטפלת ליודמילה הרימה את הספה באוויר באמצעות ידיה ועזבה אותה בבת אחת ובד בבד, אחזה המטפלת רימה בידה של החוסה ומשכה אותה בכוח מהספה. הפרקליטות טוענת כי כתוצאה מכך נפלה החוסה על הרצפה, נחבלה ושברה את כתף שמאל.

החוסה, שסבלה כאבים עזים, נותרה שרועה על הרצפה במשך כמה דקות, עד ששתי המטפלות הרימו והושיבו אותה על כיסא. לטענת הפרקליטות כתוצאה ממעשיהן נגרם לחוסה השבר, שאחר כך חייב פינוי לבית חולים לטיפול רפואי. רופא קבע אחר כך באופן חד משמעי כי מדובר בשבר טרי.

בינתיים, התקשרה החוסה לבתה המתגוררת במרכז הארץ, ומסרה לה כשהיא בוכה כי "שתי אחיות דחפו אותה לרצפה בהוסטל ושברו לה את היד ובעטו בה". אחר כך הזעיקה משטרה שפרקה את הסרטון ממצלמות האבטחה. השוטר עדנאן שהגיע למוסד, פגש את החוסה כשהיא בוכה והיא מסרה גם לו את גרסתה על שאירע.

עוד באותו נושא

תיעוד: שתי מטפלות בהוסטל בנהריה תקפו חוסה בת 50 שביקשה תרופה

לכתבה המלאה

עדות השקר

שתי המטפלות זומנו לתחנת נהריה ביום שלישי של אותו שבוע, שם הן נחקרו באזהרה ונודע להן כי הן יישארו במעצר. בנוסף לאישום בחבלה חמורה שלא כדין בחסרת ישע שעליה היו אחראית, דרוויש מואשמת גם שהניעה את דנילוב שבחקירה על פי דין תמסור הודעת שקר.

הפרקליטות טוענת כי כבר בליל האירוע, פנתה רימה דרוויש לליודמילה דנילוב ואמרה לה: "את תגידי שלא נפלה". בעקבות זאת, בחקירה מסרה דנילוב לשוטר שגבה את הודעתה שהחוסה לא נפלה במהלך האירוע. אחר כך אמרה לחוקרים כי דרוויש ביקשה ממנה להגיד זאת. השתיים טענו כי החוסה הפילה את עצמה.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
ניידת משטרה/ראובן קסטרו

במקביל להגשת כתב האישום מבקש סגן פרקליט מחוז חיפה, עו"ד ראיד רחאל, את הארכת מעצרן של השתיים עד תום ההליכים כנגדן. דיון בבקשה עוד יתקיים, ובינתיים, תוך שעו"ד חנא בולוס המייצג את דרוויש ועו"ד עידן רז המייצג את דנילוב מטעם הסנגוריה הציבורית לומדים את תיק החקירה, השופט ארז פורת האריך את מעצר השתיים עד החלטה אחרת.

"מדובר במטפלת שמעולם לא היו כנגדה תלונות", אמר לוואלה! NEWS עו"ד עידן רז, המייצג את ליודמילה דנילוב מטעם הסנגוריה הציבורית. "היא מכחישה את האישומים ומסרה בחקירתה גרסה מפורטת להשתלשלות האירועים. קיבלנו היום את חומר החקירה, ולאחר שנלמד אותו, נמסור את עמדתנו לבית המשפט". עו"ד חנא בולוס, המייצג את רימה דרוויש, מסר אף הוא: "אני לומד כרגע את חומר הראיות".

עו"ד חנא בולוס מסר בתגובה כי "מרשתי כופרת באשמה, וטוענת כי לא תקפה את החוסה ולא פגעה בה, אלא ניסתה לעזור לחוסה. יצוין כי מדובר באירוע חד פעמי במסגרתו ניסו המטפלות לשכנע את החוסה לחזור לישון לאחר שצעקה עליהן בשעת לילה מאוחרת, בזמן שיתר החוסות ישנו, קיללה אותן ועמדה על קבלת כדור שינה". לדבריו, "אין המדובר בפגיעה מכוונת, או בהתעללות. לכל היותר מדובר בחוסר זהירות נקודתית".

עוד הוסיף עו"ד בולוס כי "מרשתי עובדת במקום כחמש שנים. היא מסורה לעבודה שלה, נחמדה לדיירים, שרה להן, מטפלת בהן בעדינות ורגישה למצבן, במיוחד שלמרשתי בן הסובל מנכות נפשית בשיעור מלא ומבינה מקרוב את הכאב של הדיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully