וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נפרדו במותם: תאומים סיאמיים מתו בתימן הנצורה

10.2.2019 / 13:27

הרופאים בצנעא אמרו כי עבד אל-חאלק ובעבד א-רחים בני השבועיים חייבים לעבור טיפולים בחו"ל, אולם בשל סגירת המרחב האווירי על ידי הקואליציה הסעודית לא ניתן היה להטיסם. הם היו מחוברים בגופם, אך מופרדים בראשם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

תינוקות סיאמיים שנולדו בתימן ונזקקו לטיפול דחוף בחו"ל מתו אתמול - כך מסר היום (ראשון) משרד הבריאות בצנעא, שבליטת המורדים החות'ים. הרופאים שטיפלו בעבד אל-חאלק ובעבד א-רחים בני השבועיים אמרו כי הם לא ישרדו בתוך מערכת הבריאות של המדינה החרבה, אולם נמל התעופה בבירה נסגר לטיסות אזרחיות מאז 2015 בשל סגירת המרחב האווירי של תימן על ידי הקואליציה הסעודית.

כיום, רק מטוסים של האו"ם יכולים לנחות שם ופתיחתו מחדש של הנמל הוא אחד מהנושאים המרכזיים בשיחות השלום בין החות'ים הפרו-איראנים לבין הממשלה של הנשיא המודח, שהחלו בדצמבר בשטוקהולם. ביום רביעי דווח בערב הסעודית כי מרכז המלך סלמאן לרווחה ולסיוע הומניטרי, ארגון סיוע סעודי, חיפש כיצד להטיס את התאומים, שהיו מחוברים בגופם אך מופרדים בראשם.

בהודעה של משרד הבריאות, שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות של החות'ים, נאמר כי מותם של התאומים משקף את המצב הבריאותי וההומניטרי של הילדים בתימן כתוצאה מהמלחמה, שנמשכת כמעט ארבע שנים. המורדים הדיחה את הנשיא עבד רבו מנסור האדי, שנתמך על ידי מדינות המפרץ הסוניות החוששות מהרחבת השפעתה של טהראן.

עשרות אלפי בני אדם, בהם ילדים רבים, נהרגו במלחמה, שגרמה לקריסת הכלכלה והביאה מיליוני אנשים אל סף רעב.

תאומים סיאמיים, צנעא, תימן, פברואר 2019. רויטרס
לא שרדו. זוג התאומים בבית חולים בצנעא, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully