וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה לעיתונאים כמעט כמו בסוריה: שדרן רדיו נרצח במקסיקו

10.2.2019 / 9:24

חסוס יוג'יניו רמוס נורה בעת שאכל ארוחת בוקר במלון בסמוך לתחנה שלו בטבסקו, ומת בבית החולים. הוא העיתונאי השני מתחילת השנה שנרצח והשלישי מאז כניסת הנשיא החדש בדצמבר. מקסיקו היא המקום השלישי הכי מסוכן בעולם עבור עיתונאים

כוחות משטרה צבאית מסיירים בסיודאד חוארז, מקסיקו, 7 בדצמבר 2018. רויטרס
כוחות משטרה צבאית בסיודאד חוארז, דצמבר/רויטרס

שדרן רדיו מקומי מקומי במדינת המחוז טבסקו נורה אתמול (שבת) למוות - כך מסרו גורמים ברשויות. הוא העיתונאי השני שנרצח מתחילת השנה במדינה, המתקשה להתמודד עם האלימות שגבתה את חייהם של אנשי תקשורת רבים.

לשכת התובע הכללי במדינה מסרה כי חסוס יוג'יניו רמוס מת בבית חולים בעיר אמיליאנו זפאטה מפצעי ירי. המושל, אדאן אוגוסטו לופס, ביכה את מותו של "צ'וצ'ין", כפי שכונה השדרן והבטיח לחקור את הרצח שלו. "הוא היה כתב יוקרתי, עם תכנית ותיקה בזפאטה", אמר המושל לרשת המקומית "טסבקו הוי". לפי הדיווח, רמס, שאירח את התכנית "המחוז שלנו היום" אכל ארוחת בוקר במלון סמוך לתחנה כשהוא נורה שמונה פעמים מטווח אפס.

הוא העיתונאי השלישי שנצח מאז שהנשיא אנדראס מנואל לופס אוברדור נכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר, בתום שנה שבה נשברו שיאי הרצח עם יותר מ-33 אלף מקרים. מקסיקו מדורגת על ידי הוועד למען הגנה על עיתונאים כמסוכנת ביותר בחצי הכדור המערבי, ולפי ארגון עיתונאים ללא גבולות, היא מסוכנת פחות רק מסוריה ומאפגניסטן. לפחות 122 עיתונאים נרצחו במדינה מאז שנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully