וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עוצרת את הסיוע הביטחוני לקמרון בשל הפרות זכויות אדם. ישראל לא

גורם במחלקת המדינה הודיע על צמצום שיתוף הפעולה הצבאי עם המדינה שבמערב אפריקה, שכוחותיה מואשמים בהוצאות להורג ללא משפט, בעינויים ובמעצרים שרירותיים. בבג"ץ נידונה בדצמבר עתירה לעצירת הסיוע מישראל, אך הוטל על הדיון צו איסור פרסום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הודיעה אתמול (רביעי) כי היא עוצרת חלק מהסיוע הצבאי לקמרון בשל טענות להפרות חמורות של זכויות אדם על ידי כוחות הביטחון. גורם במחלקת המדינה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי וושינגטון ביטלה תכנית אימונים על מטוסי הרקולס ועצרה את אספקתן של ארבע ספינות מגן, תשעה כלי רכב משוריינים ושדרוג אחד המטוסים עבור כוח ההתערבות המהיר שלה.

בנוסף לכך, הגורם אמר כי ארצות הברית ביטלה את הצעתה לקמרון לחבור לתכנית לשיתוף פעולה צבאי. הוא הדגיש כי הממשל עשוי לצמצם עוד יותר את הסיוע, בהתאם להתפתחויות בשטח. "בזמן זה, תכניות אחרות יימשכו", אמר.

קמרון מקיימת שיתוף פעולה צמוד עם ארצות הברית במאבקה בארגון הטרור בוקו חראם, שבסיסו בניגריה השכנה. בנוסף לבוקו חראם, קמרון מנהלת מאבק גם בבדלנים דוברי אנגלית בדרום-מערב המדינה, שרוב אוכלוסייתה דוברת צרפתית.

נשיא קמרון, פול ביאה במהלך הבחירות לנשיאות 7 באוקטובר 2018. רויטרס
נשיא קמרון פול ביאה, בשנה שעברה/רויטרס

עם זאת, ארגוני זכויות אדם האשימו את הרשויות בשימוש במאבק בטרור כתירוץ לדיכוי מתנגדים פוליטיים, למעצרים שרירותיים ולעינויים. בחודש שעבר נעצר מנהיג האופוזיציה מוריס קמטו, שהואשם בארגון מרד נגד השליט פול ביאה, שמנהיג את המדינה שבמערב אפריקה מאז 1982.

"אנחנו מדגישים כי זה האינטרס של קמרון להפגין שקיפות רבה יותר בחקירת הטענות להפרות זכויות אדם קשות על ידי כוחות הביטחון", אמר הגורם במחלקת המדינה.

גם לישראל יחסים קרובים עם קמרון. בדצמבר נידונה בבג"ץ עתירה על עצירת היצוא הביטחוני ליחידת ההתערבות המהירה (BIR), שלפי דיווחים בקמרון מונהגת על ידי קצין צה"ל לשעבר. לוחמיה, לפי תמונות וסרטונים מהמדינה, משתמשים בכלי נשק ישראליים. על פסק הדין ועל הדברים שנאמרו בדיון "צ הוטל צו איסור פרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully