וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ביקורת ארה"ב: תצלומים חושפים שאיראן ביצעה שיגור לוויין נוסף

7.2.2019 / 6:38

בתיעוד נראה הלוויין בנמל החלל אימאם חומייני, אולם ביום למחרת לא נראה זכר לקיומו מלבד סימני בעירה במקום הוצב. מומחים שניתחו את התצלומים העריכו כי השיגור נכשל. עד כה, כלי התקשורת באיראן לא הגיבו לפרסום

עריכה: שניר דבוש

צילומי לוויין שפורסמו הלילה (חמישי) על ידי חברת DigitalGlobe מראים כי איראן ביצעה ניסיון שני לשגר לוויין מנמל החלל אימאם חומייני. התמונות, שצולמו אתמול וביום שלישי, מראות שביום שלישי הלוויין נכח בנמל החלל, וביום רביעי אין זכר לקיומו מלבד סימני בעירה במקום בו שכן. מומחים שניתחו את התצלומים העריכו כי השיגור נכשל. עד כה, כלי התקשורת באיראן לא הגיבו לפרסום.

בחודש שעבר, הזהיר שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו מפני כוונתה של איראן לשגר בחודשים הקרובים לוויינים, מאחר שלדבריו הם מפרים את החלטת מועצת הביטחון האוסרת על איראן לערוך ניסויים בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

לפני כשלושה שבועות, שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, אמר כי שיגור מתוכנן של לוויין נכשל, והוא לא הצליח להיכנס למסלולו. לדבריו, הרקטה שנשאה את הלוויין לא הצליחה להגיע למהירות הנדרשת בשלב השלישי, על אף שהיא הצליחה לעבור את השלב הראשון והשני של השיגור.

לקריאה נוספת:
התצלומים חושפים: איראן מתכוננת לשיגור שני לוויינים לחלל
צילומי הלוויין חושפים: כך איראן מעמיקה את התבססותה בשטח סוריה

איראן לווין 5 בפברואר 2019. AP
נמל החלל לפני השיגור, ביום שלישי/AP
איראן לווין 6 בפברואר 2019. AP
נמל החלל ללא הלוויין, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully