וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה הודיעה לישראל שמערכת ה-S-300 תופעל בחודש הבא

העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה דיווח כי מוסקבה עדכנה את ירושלים בכוונת המשטר להפוך למבצעית את המערת להגנה אווירית. עוד דווח כי המשלחת הרוסית שביקרה בישראל מחתה על המשך התקיפות "המכשילות" את היציבות בסוריה

עריכה: ניב מעוז

רוסיה הודיעה לישראל כי מערכת ה-S-300 שהעבירה לסוריה תהפוך למבצעית בחודש הבא - כך דווח היום (רביעי) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר. לפי הדיווח, המשלחת הרוסית שביקרה בישראל בשבוע שעבר ונפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחתה על כך שישראל "ממשיכה להכשיל את היציבות" בסוריה בשל תקיפותיה במדינה.

אתמול, כשבוע לאחר הפגישה, הודיעה לשכתו של של ראש הממשלה כי הוא ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, לראשונה מאז תקרית הפלת המטוס בלטקיה בחודש ספטמבר. בעקבות אותה תקרית החליטה מוסקבה לחזק את מערכות ההגנה של משטר אסד, שהיה אחראי להפלת מטוס הריגול, אולם היא הטילה את האשמה על ישראל. היחסים בין המדינות הצטננו ונתניהו נפגש רק בחטף עם פוטין בשולי אירועי הזיכרון למלחמת העולם הראשונה בפריז בחודש נובמבר, אולם התקיפות נגד מטרות איראניות ואחרות בסוריה נמשכו.

הדיווח בעיתון המקורב לחיזבאללה פורסם יום לאחר חשיפת תמונות לוויין, שהראו כי שלושה מארבעת המשגרים של סוללת S-300 המוצבת במחוז חמאת הורמו, מה שמצביע על היתכנות להפיכתה למבצעית. המשגר הרביעי היה מכוסה, מסיבה שאינה ברורה. באל-אחבאר נכתב כי הפיכת המערכת למבצעית עלולה להוביל להסלמה צבאית אם ישראל תמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה.

לווין - משגרים מוזקפים של סוללת ה-S-300 שהגיעה מרוסיה לסוריה באוקטובר 2018. ImageSat International (ISI, אתר רשמי
משגרי סוללת ה-S-300 באזור חמאת/אתר רשמי, ImageSat International (ISI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully