וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף עונה לטראמפ: היהודים התקדמו באיראן למרות הלחץ האמריקני

6.2.2019 / 12:13

שר החוץ של איראן הדף את ההאשמות של נשיא ארה"ב, שהאשים את המשטר באיומים להשמיד את העם היהודי. "ארה"ב תומכת ברודנים וברוצחים שהרסו את האזור"

צילום: רויטרס

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (רביעי) כי ארצות הברית תומכת ב"דיקטטורים, ברוצחים ובקיצוניים" במזרח התיכון. זאת בתגובה לנאומו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו האשים את הרפובליקה האסלאמית בהפצת טרור ואמר כי ממשלו פעל בנחישות כדי להתעמת מולה.

"העוינות של ארצות הברית הובילה אותה לתמוך ברודנים, ברוצחים ובקיצונים, שהביאו רק להרס לאזור שלנו", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו. המתיחות בין טהראן לוושינגטון החריפה מאז שטראמפ החליט לפרוש מהסכם הגרעין במאי ולהטיל מחדש את הסנקציות שהוסרו במסגרתו.

טראמפ אמר כי "זה משטר קיצוני הם עשו דברים רעים רעים. אנחנו לא נסיר את עינינו ממשטר שקורא 'מוות לאמריקה' ומאיים ברצח עם נגד העם היהודי". עם זאת, זריף אמר כי איראן, כולל הקהילה היהודית שלה, מציינת את ההתקדמות שעשתה המדינה בצל ציון 40 שנה למהפכה האסלאמית, שתצוין רשמית ביום שני, "למרות הלחץ האמריקני" נגדה. בכירי המשטר, כולל הנשיא חסן רוחאני, הודו כי הרפובליקה האסלאמית חווה את המשבר הכלכלי החמור בתולדותיה, בין היתר בשל הסנקציות האמריקניות.

שר החוץ של איראן זריף במסיבת עיתונאים בעיראק, ינואר 2019. רויטרס
איראן מציינת 40 שנה למהפכה. זריף בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully