וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עונש חינוכי": כתב אישום נגד תושב חיפה שהרג את הכלב של חברתו

5.2.2019 / 14:38

עורך דינו של הנאשם, צעיר בן 23, הסביר כי הוא רק היכה את הכלב לאחר שעשה צרכים בבית וכי "אין לדעת ממה מת". עזב מצידו טען כי רכש את הכלב בסכום כסף גדול, ולכן לא יהיה זה הגיוני שירצה להרוג אותו. העונש המירבי על מעשי החשוד - מאסר של שלוש שנים

ללא קרדיט

בבית משפט השלום בחיפה הוגש היום (שלישי) כתב אישום כנגד ודיע עזב, תושב חיפה בן 23, בגין הריגה במזיד של הכלב של חברתו א' בדצמבר האחרון, זאת כנקמה על רצונה לעזוב אותו, כך לטענת המשטרה. השניים התגוררו יחד בדירה בשכונת נווה יוסף בעיר, ובאוקטובר בשנה שעברה רכשו יחדיו את כלב מזן המלטז הננסי, שהיה אז כבן שלושה חדשים .

על פי כתב האישום, בעת שעזב שהה בדירה בגפו, הוא עינה את הכלב תוך שהוא מכה אותו ותופס בצווארו באכזריות. על פי החשד, עזב יצא מהדירה והשאיר את הכלב הקטן בבית לגסוס למותו.

ההודעה למשטרה על אודות המעשה הגיעה רק השבוע על ידי אתי אלטמן, מייסדת "תנו לחיות לחיות". החקירה הוטלה על חוקרי תחנת חיפה, שעצרו את עזב כבר למחרת שכבר למחרת והוא הוחזק במעצר מאז. החוקרים הטיחו בו הקלטת שיחת טלפון שהגיעה לידי וואלה! NEWS בה לכאורה סיפר לשכנו כי "היכה את הכלב והוא מת". השכן שאל אותו "רבת איתה (עם החברה) והוצאת עצבים על הכלב?", ועזב ענה כי "לא זוכר מה אמרתי לה ומה אמרה לי. היא עצבנה אותי. הכיתי אותו והוא הפסיק לנשום".

עוד בוואלה! NEWS
"בלי אמוציות זה לא ליכוד": המצביעים לא מתרגשים ממלחמות סער-נתניהו
בכיר בש"ס ביקר אצל הרב ברלנד, ספג ביקורת והתנצל: "הוא כלום"
גבי אשכנזי רומז על הצטרפות לגוש? "יהיו תשובות בימים הקרובים

הכלב שנרצח בעקבות סכסוך בין בני זוג 31 בינואר 2019. אתר רשמי
הכלב שמת בעקבות סיכסוך בני הזוג/אתר רשמי

פגר הכלב לא נמצא. בחקירתו מסר עזב כי רכש את הכלב ב-2,000 שקלים ועל כן לא הגיוני שירצה להרוג אותו. הוא הודה כי היכה אותו, כאקט חינוכי - כיוון שעשה את צרכיו בבית.

"זה דבר שהרבה אנשים עדיין עושים", ניסה להסביר בבית המשפט עו"ד יצחק כהן, שייצג אותו באחד הדיונים מטעם הסניגוריה הציבורית. "כתוצאה מכך הכלב נפגע, אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה לו. הוא התקשר לחברה שלו שתיקח אותו לטיפול רפואי וכעבור כמה שעות הכלב מת", אמר עורך הדין והוסיף כי "אי אפשר לדעת בדיוק ממה מת הכלב ולא ניתן לייחס לו כוונה להרוג אותו. אילו הייתה לו כוונה להרוג את הכלב הוא היה ממשיך להכותו עד שהיה מת ולא משאיר אותו ככה".

ודיע עזב מואשם בעבירות התעללות מחוק צער בעלי חיים ועבירת היזק לבעל חיים. העונש המרבי בגין כל אחת מעבירות האלה הינו שלוש שנות מאסר.

במקביל להגשת כתב האישום ובהסכמת התביעה, השופט זיו אריאלי שיחרר את עזב בהפקדה של 3,000 שקל ובערבות עצמית וערבות אחיו בסך 5,000 שקל כל אחת. הוא אסר עליו את היציאה מהארץ והורה על הפקדת דרכונו בבית המשפט. הוא גם אסר עליו להחזיק בבית בעל חיים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

אתי אלטמן מ"תנו לחיות לחיות", מגישת התלונה: "מדובר ברצח בדם קר של יצור חסר ישע שלא יכול היה להגן על עצמו. אני מקווה מאוד שבית המשפט יחמיר עם הרוצח ושהוא יבלה הרבה שנים מאחורי סורגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully