וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מגן על מדורו ותוקף את ארה"ב: "ונצואלה היא מדינה שלכם?"

5.2.2019 / 13:11

נשיא טורקיה הוא אחד מבעלי בריתו הקרובים של נשיא ונצואלה המבודד, שעומד מול לחץ גובר מצד ארה"ב ואירופה. "איך אפשר לתת את הנשיאות למי שלא נבחר?"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף היום (שלישי) את ארצות הברית ואת האיחוד האירופי, בעקבות ההכרה שלהן במנהיג האופוזיציה בוונצואלה כנשיא הזמני. ארדואן הוא אחד מבעלי בריתו הקרובים של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שנתון לבידוד בינלאומי גובר מאז תחילת כהונתו השנייה בחודש שעבר.

"האם ונצואלה היא מדינה שלכם?", פנה ארדואן לוושינגטון בנאום שנשא בפרלמנט. "איך אתם יכולים לומר 'צא מכאן? איך אפשר לתת את הנשיאות למי שלא נבחר? אתם זוכרים מהי דמוקרטיה? אתם דמוקרטים? האם יכולה להיות הבנה לדבר כזה?". הוא האשים את ארצות הברית ואת האיחוד האירופי, שרבות מחברותיו הכירו אתמול בשלטונו של גוואידו, ב"סטנדרטים כפולים". לדבריו, ההכרה במנהיג האופוזיציה כנשיא הזמני אינה חוקית.

נשיא ונצואלה מדורו ונשיא טורקיה ארדואן בקראקס, דצמבר 2018. רויטרס
מדורו וארדואן בקראקס, דצמבר/רויטרס

גוואידו טוען כי החוקה מקנה לו את הזכות להיות הנשיא הזמני במקרה שבו הנשיא אינו לגיטימי. ארצות הברית, קנדה ומרבית מדינות אמריקה הלטינית לא הכירו בניצחונו של מדורו בבחירות אשתקד, שהתאפיינו בדיכוי פוליטי ובאלימות.

מדורו, הזוכה גם לתמיכתן של רוסיה, סין ואיראן, מזהיר כי מעורבות אמריקנית צבאית בארצו עלולה להוביל למלחמת אזרחים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שממשלו מוביל את התמיכה בגוואידו, לא שולל אפשרות של פעולה צבאית, אך הלילה "קבוצת לימה" - ארגון של מדינות אמריקה הלטינית - הביע תמיכה בחילופי שלטון ללא אלימות.

ארדואן נותר רגיש לניסיונות לשנות משטרים, אחרי המרד נגדו ביולי 2016. הוא האשים חלק ממדינות אירופה וגורמים בארצות הברית בתמיכה בקושרים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully