וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורבות של ממשלות זרות? טקס ההשבעה לנשיאות הולך ומסבך את טראמפ

5.2.2019 / 9:36

התביעה הפדרלית במדינת ניו יורק מנסה לבדוק אם ממשלות זרות היו מעורבות בארגון הטקס לפני שנתיים. היא ביקשה מהוועדה שארגנה את הטקס למסור לידיה מסמכים הקשורים בזהות התורמים, הספקים, וההוצאות שלו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

התביעה הפדרלית במדינת ניו יורק דורשת מן הוועדה שארגנה את טקס ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיאות למסור לידיה מסמכים הקשורים בזהות התורמים, הספקים, וההוצאות של הטקס - כך דווח הלילה (שלישי) בכלי תקשורת בארצות הברית.

לפי הדיווחים, שפורסמו לראשונה ב-ABC, בדרישה למסירת המסמכים מנסים התובעים לבדוק אם נתרמו כספים על ידי ממשלות זרות, אם היו מגעים למסירת תרומות שכאלה ואם לאזרחים שתרמו הוצע דבר מה בתמורה. בנוסף לכך, מבקשת התביעה לברר מי תרמו לספקים שארגנו את האירוע ודורשים לקבל תכתובות רלוונטיות שקשורות לנושא. במשרד התובע במדינת ניו יורק ובוועדה שארגנה את האירוע לא הגיבו הלילה לדיווח.

דונלד טראמפ בצעדה לבית הלבן אחרי ההשבעה ינואר 2017. רויטרס
טראמפ ורעייתו בצעדה מטקס ההשבעה לבית הלבן, ינואר 2017/רויטרס

בדצמבר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי התביעה הפדרלית במנהטן החלה לבדוק אם הוועדה שארגנה את טקס ההשבעה לנשיאות של דונלד טראמפ הוציאה חלק מהסכום ששימש להפקת הטקס בניגוד לנהלים. רבים מתורמיו של טראמפ היו מעורבים בטקס ההשבעה, שבו הושקעו 103 מיליון דולר - יותר מפי שניים מהסכום שהושקע בכל אחד מארבעת הטקסים הקודמים.

הבדיקה, שנמצאת בשלבים ראשוניים, בוחנת אם תורמים לאירוע העבירו כספים בתמורה לגישה לממשל החדש. תרומת כסף בתמורה להטבה פוליטית עלולה להיחשב כעבירה על החוק. גם העברת כספים מצד הוועדה המארגנת את טקס ההשבעה, המוגדרת כארגון ללא מטרות רווח, עלולה להיחשב כעבירה.

עוד דווח כי המידע בנוגע לחקירה החדשה מגיע בעקבות מידע שהתגלה בחקירתו של עורך הדין לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שנידון בשנה שעברה לשלוש שנות מאסר. לפי הדיווח, בחודש אפריל נתפסו במשרדיו של כהן הקלטות של שיחה בינו ובין מקורבת לגברת הראשונה מלניה טראמפ, שהביעה חשש בנוגע לדרך הוצאת הכספים של הוועדה המארגנת.

הוועדה שמארגנת את אירוע ההשבעה המסורתי נדרשת לתעד כל תרומה, והדוחות שהגיש הצוות שהכין את האירוע נמצאים כעת תחת בחינה, בין היתר כדי לקבוע האם הועברו תרומות של אזרחים זרים לטובת ארגון האירוע בניגוד לחוק ואם היו תרומות שלא נרשמו בספרים. עם זאת, החוקרים במנהטן לא בוחנים את ההוצאות של הוועדה המארגנת ולא מתערבים בגובה הסכומים שהוצאו.

לפני כשבועיים דווח בניו יורק טיימס כי בין ההוצאות ניתן למצוא מיליון וחצי דולר ששולמו למלון טראמפ עבור אירוח ושירות חדרים, עשרת אלפים דולר על איפור לכ-20 עוזרים שהשתתפו בטקס, וכן שכר יומי של 30 אלף דולר לעשרות עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully