וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכול היה למות בשנייה": בן שנתיים שאף חומצה בפעוטון בחולון

4.2.2019 / 7:56

החומר הרעיל הושאר ללא השגחה על הרצפה, וכשהפעוט שאף ממנו שפתיו התנפחו והוא נכווה בפניו. צוות הפעוטון חשב ש"המצב לא חמור כל כך" ולא פינה אותו לביה"ח. מאוחר יותר גילו ההורים כי הגננת לא מוסמכת לתפקיד. "בעקבות המקרה ההורים מפוחדים וחרדים"

פעוט שנכווה מחומצה בגן ילדים בחולון. אתר רשמי
הפעוט שנכווה מהחומצה/אתר רשמי

"אני שמה את הדבר הכי יקר לי בעולם למשמרת ומגלה שלאף אחד לא אכפת ממנו" - כך סיפרה לוואלה! NEWS אמו של פעוט בן כשנתיים שלפני חודשיים, בעת ששהה בפעוטון בחולון, שאף חומצת סודה קאוסטית (המשמשת בדרך כלל לטיפול בסתימות, א"ר) שגרמה לו לפצעים וכוויות בפיו. האם אמרה בדאגה כי "הוא יכול היה למות בשנייה. אני מוצאת את עצמי פוחדת ללכת לעבודה, כי מה שווה הפרנסה אם הבן שלי יכול למות בגלל פושעים כאלה שמשאירים דברים שאין להם מקום בפעוטון".

בימים אלה העבירו הוריו של הפעוט, שנדרש מאז האירוע לשורה של טיפולים רפואיים, מכתב התראה לפני תביעה ל"רשת קהילה ופנאי בחולון". במכתב, ששיגר עו"ד אייל בסרגליק המייצג את המשפחה, מגוללת האם את האירוע החריג. "ב-12 בנובמבר התקשרו אליי וסיפרו לי שהשפה של הבן שלי התנפחה וצריך לפנות אותו לחדר המיון", נכתב. "תחילה חשבתי שמדובר במכה שקיבל בגן, אבל מהר מאוד הבנתי שמדובר בבעיה רצינית וחמורה עוד יותר".

פעוט שנכווה מחומצה בגן ילדים בחולון. אתר רשמי
"הילד העביר את הלילה בבכי וצרחות מכאבים"/אתר רשמי

עם הגעתה לגן הילדים התברר לה שבנה נפגע בפניו מחומצת סודה קאוסטית שהושארה ללא השגחה על הרצפה בפעוטון. "כתוצאה מהרשלנות הבוטה והמזלזלת של האחראים על בני, הוא הכניס לפיו סודה קאוסטית שהיא חומר תעשייתי רעיל", הוסיפה.

אם לא די בכך, התברר שצוות הגן חשב כי "המצב לא חמור כל כך" ולכן לא חשבו להזמין אמבולנס שיפנה את הפעוט בבהילות אל בית החולים. יתרה מזאת, הם ניסו להאכיל את הילד, שלא הצליח להכניס את האוכל אל פיו הנפוח. מי שהבהילו את הילד לחדר המיון בבית החולים וולפסון בחולון היו אמו וסבתו של הפעוט.

מרגע הגעתו לבית החולים חובר הפעוט לאינפוזיה דרך הווריד, ואף קיבל שורת תרופות להורדת הנפיחות שפיתח עקב המגע בחומר הרעיל. לנוכח כאביו וסבלו המתגבר אף החליטו בבית החולים להרדים אותו. "הילד העביר את הלילה בבכי וצרחות מכאבים", תיארה אמו, שקיבלה בעצמה כדורי הרגעה בשל הלחץ והדאגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לא נרדמת וזקוקה לכדורי שינה"

לאור הנזק שנגרם לבנם, החליטו ההורים לבדוק את כשירות צוות הגן. השניים הופתעו לגלות כי מי שהייתה הגננת האחראית בעת המקרה, כלל אינה מוסמכת לשמש כגננת. בנוסף לכך, הורי הפעוט טוענים כי היא התנערה מאחריות וטענה כי לא כך התרחשו הדברים.

"בעקבות המקרה המצער אנחנו הורים מפוחדים מאוד וחרדים מאוד", העידו. "אנחנו נמצאים במעקב תמידי אחרי הגן החדש שלו". ההורים הוסיפו כי איבדו מאז את האמון במערכת. "הגננת החדשה שולחת לנו תמיד סרטונים של הבן, וסבתו מגיעה לעיתים לגן ועוקבת פיזית אחר פעילות הנכד וגם מקדימה להוציא אותו מוקדם מהרגיל".

האם סיפרה כי עקב המקרה בנם ישן איתם בלילה, והעידה כי לא הצליחה לחזור לעצמה מאז וכי כל הבית הושפע משאירע. "אני לא נרדמת וזקוקה לכדורי שינה. נוצר מתח בבית בנושא ההוצאה של הילד בשעה מוקדמת מהגן", אמרה. "פיתחנו פחדים גם בנוגע לבן הגדול שלנו. המקרה גרם לנו לאבד אמון בגננות ובסייעות".

עו"ד אייל בסרגליק. אלי מעייני, אתר רשמי
"רשלנות פושעת". עו"ד בסרגליק/אתר רשמי, אלי מעייני

עו"ד בסרגליק, מומחה למשפט פלילי שמייצג את בני הזוג, מסר כי "מדובר במקרה מובהק של רשלנות פושעת אשר רק בנס הסתיים בפגיעה בקטין ובבני משפחתו ולא במוות. התנהגות הצוות לפני, במהלך ואחרי האירוע זועקת לשמיים. העובדה כי ניסו להאכיל את הילד, כששפתו נפוחה ובהיותו מפרפר, מבלי לבדוק אם מותר הדבר על ידי צוות רפואי, מהווה נדבך נוסף של רשלנות הגן".

עוד הוסיף עורך הדין כי "כולי תקווה שהמשטרה תמצה את הדין מול הגורמים אשר גרמו לנזק בלתי הפיך לילד הרך ולמשפחתוף ובנוסף תוגש תביעה בעתיד. עד כה הגורמים האחראיים לא ענו למכתבינו ורק התנערו מאחריותם".

seperator

מרשת קהילה ופנאי חולון (מטעם עיריית חולון) נמסר בתגובה למכתב שהגישו הוריו של הפעוט כי "יש אי דיוקים מהותיים בעובדות כפי שהן מוצגות על ידי המשפחה ואין לנו אלא להצטער על כך. מדובר במקרה שבו אב בית ותיק פעל, לצערנו, בניגוד לנהלים בעת ביצוע תחזוקה בחצר מעון וזאת על אף הדרכות ורענונים שוטפים שעובר סגל האחזקה ושאר העובדים".

לדבריהם, "מיד עם היוודע המקרה הושעה אב הבית וזומן לשימוע ונכון להיום הוא כבר אינו עובד במרכז. יודגש, כי אב הבית לא השאיר את הבקבוק ללא השגחה ולקח אותו עמו בסיום העבודה. נערכה גם בדיקה מקיפה של צוות המעון על מנת לוודא שלא הייתה רשלנות תורמת למקרה והילד ומשפחתו קיבלה ליווי של הרשת לאורך כל האירוע. ברשת רואים בחומרה רבה את המקרה ואין בכוונתה להתפשר בסוגיות הביטחון והבטיחות של הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully