וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטר לא חס גם על ההולכים על ארבע: טהראן אוסרת לטייל עם כלבים

מפקד המשטרה בבירת איראן אמר כי האיסור ייאכף באישור התובע הכללי ויכלול גם הסעת כלבים במכוניות. לפי האסלאם, כלבים נחשבים לטמאים והסוגיה נותרה רגישה מאז המהפכה האסלאמית

אישה מטיילת עם כלב, טהראן, איראן, 2018. AP
אישה מטיילת עם כלב בטהראן, בשנה שעברה/AP

משטרת טהראן אסרה על התושבים לטייל עם כלבים ברחבי העיר, כחלק מניסיון השלטונות בבירת איראן לפעול נגד החזקת כלבים הנחשבים לטמאים באסלאם. הסוגיה נותרה מתוחה מאז המהפכה ב-1979 והרשויות החרימו לעתים כלבים מבעליהם. המשטר האסלאמי רואה בהחזקת כלבים כחיות מחמד סמל מערבי של השאה.

מפקד משטרת טהראן, חוסיין רחימי, אמר כי הוא קיבל אישור מהתובע הכללי לאסור על טיולים עם כלבים והוא ינקוט צעדים נגד מי שיעבור על התקנות החדשות. הוא טען כי האיסור הוטל בשל "חרדה ופחד" שגורמים הכלבים לציבור. בנוסף לכך, הוא הוסיף כי תיאסר גם לקיחת כלבים במכוניות. הוא איים להעניש את בעלי המכוניות שבהן יימצאו כלבים.

משרד התרבות וההדרכה האסלאמית אסר ב-2010 על כלי התקשורת לפרסם פרסומות הקשורות לבעלי חיים ולמוצריהם, ולפני חמש שנים קודמה בפרלמנט יוזמה לקנוס את מי שיטייל עם כלבים ואף להלקות אותו בפומבי.

בצל המשבר הכלכלי החריף שפוקד את המדינה, המאמץ של הרשויות בטהראן נגד בעלי הכלבים לא זכה לתשומת לב משמעותית ברשתות החברתיות. עם זאת, אחד הגולשים בטוויטר תהה אם בשלב הבא ייאלצו תושבי העיר לרכוב על גמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully