וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מדריכים מהאינטרנט: שלושה עיראקים תכננו פיגוע בגרמניה

30.1.2019 / 12:11

שניים מחברי הקבוצה שנעצרה על ידי הרשויות ניסו להרכיב מטען ואף ניסו לרכוש את אחד ממרכיביו מבריטניה. הם אף שקלו להשתמש בכלי רכב לצורך המתקפה, אך לא הספיקו לבחור מטרה ספציפית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משטרת גרמניה עצרה שלושה אזרחים עיראקים בחשד שתכננו פיגוע - כך מסרה היום (רביעי) לשכת התביעה הפדרלית. שניים משלושת החשודים, שזוהו כשהאין פ', הרש פ' וראוף ס', החליטו בסוף השנה החולפת לתכנן פיגוע טרור על אדמת גרמניה, אך טרם בחרו מטרה ספציפית. הם נעצרו במדינת שלזוויג-הולשטיין שבצפון המדינה.

לפי התביעה הפדרלית, שהאין הוריד מהאינטרנט הוראות ליצור פצצה והזמין מבריטניה נפץ. הרשויות בבריטניה מנעו את המשלוח לגרמניה. יחד עם הרש, הוא ניסה להרכיב פצצה עם אבקת שרפה מזיקוקים שאספו מחגיגות השנה החדשה. הם יצרו קשר עם ראוף כדי לרכוש רובה. עוד נטען כי השלושה תכננו להשתמש בכלי רכב, ולכן שהאין החל לקחת שיעורי נהיגה בתחילת 2019 לכל המאוחר.

בשנים האחרונות אירעו כמה פיגועי טרור במדינה, הגדול שבהם בברלין, בערב חג המולד ב-2016. בפיגוע, שבוצע על ידי מהגר מתוניסיה, נהרגו 12 בני אדם. במקביל, התחזק הימין הקיצוני במדינה בשל הגעתם של כמיליון פליטים מהמזרח התיכון בקיץ 2015.

לקריאה נוספת בנושא
טרור נגד זרים בגרמניה: בן 50 דרס מהגרים במערב המדינה

שוטרים במרוץ חצי מרתון ברלין, גרמניה, 8 באפריל 2018. AP
שוטרים בברלין, אפריל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully