וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד חתם על הסכמים כלכליים עם איראן: "נגד המלחמה הכלכלית של המערב"

נציגי שתי המדינות הגיעו להבנות על הרחבת שיתוף הפעולה בשורת תחומים, לקראת סוף המלחמה ותחילת שיקומה הארוך. אסד אמר כי זה יעזור לבלום את מאמצי המערב להחליש את שתי המדינות, בצל פעילות ישראל למניעת התבססות איראן בסוריה

אסמה אסד מבקרת פצוע מלחמה/עריכה: שניר דבוש

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (שלישי) כי ההסכם הכלכלי עם איראן הוא אמצעי נגד "המלחמה הכלכלית" שמנהל המערב נגדו ונגד בעלי בריתו בטהראן. "ההסכמים האלו יעזרו לחזק את את ההתנגדות הסורית והאיראנית למלחמה הכלכלית המנוהלת נגדן על ידי כמה מדינות מערביות", אמר אסד, שצוטט על ידי לשכת הנשיאות יום אחרי החתימה על ההסכמים, שכללו שיתוף הבנות לפעולה כלכלי בשיקום המדינה החרבה. אסד קרא גם להגביר את המאמצים כדי למנוע מאותן מדינות "לנסות ולהלחיש את שתי המדינות".

11 ההסכמים ומזכר ההבנות שנחתמו אתמול בין נציגי המשטר למשלחת איראנית מכסים את תחום הכלכלה, התרבות, החינוך, התשתיות, ההשקעה והדיור. מי שעמד בראש המשלחת האיראנית היה סגן נשיא איראן יסחק ג'האנגרי. לפי התקשורת הסורית, איראן אמורה להקים תחנת כוח בלטקיה בשווי של יותר מ-400 מיליון דולר וצינור גז מהעיר בניאס עדי לתדלק אותו.

נשיא סוריה אסד ונציגי משלחת מאיראן בארמונו בדמשק, 29 בינואר 2019. ספק בחר, אתר רשמי
אסד ונציגי המשלחת האיראנית בארמונו בדמשק/אתר רשמי, ספק בחר

איראן עזרה למשטרו של אסד לבלום את המורדים מאז תחילת המלחמה ב-2011, ובאוגוסט נחתם הסכם לשיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות. בניסיון למנוע את התבססות טהראן בסוריה, תקפה ישראל מאות מטרות בשנים האחרונות, כולל במהלך החודש האחרון. בנוסף לכך, ארצות הברית הטילה מחדש סנקציות על איראן אחרי פרישתה מהסכם הגרעין, ויחד עם האיחוד האירופי, הענישה שורת גורמי ממשל בכירים ואנשי עסקים סורים.

על שיקומה של סוריה ביום שאחרי המלחמה מתחרה גם רוסיה, שיחד עם איראן עזרה לייצוב השלטון של אסד. ישראל מנסה לשכנע את רוסיה להפעיל לחץ כדי להביא לסילוק האיראנים מסוריה, עד כה ללא הצלחה רבה. האו"ם מעריך כי יידרשו כ-400 מיליארד דולר לשיקום סוריה ההרוסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully