וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם ביום השואה הבינלאומי: האנטישמיות מתגברת ומחמירה‎

29.1.2019 / 10:29

גוטרש הזהיר באירוע מיוחד במטה הארגון כי "היכן שיש אנטישמיות, אף אחד לא בטוח". השגריר דנון: "היהודים ברחבי העולם מתקשים להרגיש בטוחים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

במטה האו"ם בניו יורק נערך אמש (שני) אירוע מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי, שבו נאמו מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ושגריר ישראל לאו"ם, דני דנון. את האירוע, שנערך באולם העצרת הכללית, פתח מזכ"ל האו"ם באזהרה: "האנטישמיות לא רק חזקה, אלא הולכת ומחמירה ואנחנו חייבים לעמוד נגדה". לדבריו, "אנו חוזרים ומחזקים את נחישותנו להילחם בשנאה שעדיין מכה את עולמנו ויש צורך יותר ויותר שנשמיע זעקה נגדה. היכן שיש אנטישמיות, אף אחד לא בטוח".

דנון אמר כי "ב-2018 העולם נוכח לראות מה היכולות של האנטישמיות כשהיא בתנופה", הוא סקר כמה אירועים בולטים מן השנה החולפת, לפני שפירט על הטבח בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בחודש אוקטובר האחרון. "אנשים חפים מפשע, אהובים בקהילה שבה חיו, נטבחו על ידי מישהו שהאמין כי כל היהודים צריכים למות", אמר השגריר.

לדבריו, "היהודים הם 0.2% מאוכלוסיית העולם. עבור שאר העולם, האפתיות, האדישות וחוסר הידע הם משתקים. רק לאחרונה מחקר הוכיח כי שליש מן מהאירופים בקושי יודעים דבר על השואה, ורק 54% מהאנשים בעולם שמעו עליה. זה מה שקורה כשהאפתיות מתחזקת".

הוא הוסיף כי "כשקריאות לא פוסקות להשמדת ישראל נמצאות על בתי כנסת, על קברים ועל טילים איראנים, היהודים ברחבי העולם מתקשים להרגיש בטוחים. לא עוברת שנה אחת ללא אירועים אנטישמיים, כתוצאה מכך שהעולם בוחר באדישות. העם היהודי והמדינה היהודית יישארו חיים, חזקים ונחושים לנצח ויהיו חלק מעידן שלא ייגמר".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון לצד מזכ"ל האו"ם גוטרש באירוע לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה במטה האו"ם, 28 בינואר 2019. משלחת ישראל לאו"ם, אתר רשמי
דנון ומזכ"ל האו"ם באירוע במטה הארגון, אתמול/אתר רשמי, משלחת ישראל לאו"ם

אינג' ארובכר, ניצולת שואה ממחנה טרזין, נשאה גם היא דברים בטקס ואמרה כי "תקוותי, רצוני וחלומי הוא שכל ילד יגדל ללא רעב וללא דעות קדומות. התרופה לשנאה היא החינוך, לעולם לא עוד אנטישמיות. אני מתחננת בפני העולם".

לאחר הטקס בעצרת, ערכה משלחת ישראל לאו"ם, בשיתוף עם המשלחות של פרו ופורטוגל, אירוע לפתיחת תערוכה המוקדשת לדיפלומטים חסידי אומות עולם. באירוע השתתף מזכ"ל האו"ם ובני משפחותיהם של דיפלומטים שהוכרו כחסידי אומות עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully