וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחרר מעצורים: לי גיא רון משוכנעת שלרקוד מגשר על הכל

לי גיא רון

28.1.2019 / 7:44

אחרי שלושה שיעורים בלבד לי ובן זוגה לריקוד הופיעו יחד. לי מספרת כיצד חברה לא ידע לפנות אליה או לדבר איתה, אבל דרך הריקוד הצליח להתעלות על עצמו ואף ''עשה זאת בטבעיות''. לי מדגימה ערוץ נוסף לתקשורת, ללא מילים

עריכה: שניר דבוש

אני רוקדת, כי אני אוהבת לרקוד. ריקוד ממלא אותי באושר, מאפשר לי ממש להרגיש כאילו אני בעולם אחר. השילוב של מוזיקה ותנועה הוא עולם מופלא. הריקוד מאפשר קירבה ואינטימיות כמעט כמו שום דבר אחר. הריקוד הוא דרך נפלאה להכיר אנשים חדשים, ללמוד את התנועות, התחושות והסגנונות של כל אחד, כלומר את האנשים עצמם. אנשים מרגישים משוחררים כשהם מאפשרים לעצמם לרקוד באמת.

הריקוד עוזר לאנשים לדעת איך לנהוג. הוא משחרר מעצורים, שזו תחושה שמעניקה ושנותנת כוח. לריקוד יש את היכולת לאפשר לנו להרגיש כאילו אנחנו אדם אחר. כשאני רוקדת, אני לי אחרת. אני מדמיינת עולם ותפאורה אחרים, כאילו אני בהצגת תיאטרון. הדמויות משתנות לגמרי. אני אוהבת את ההרגשה הזו. אני אוהבת לדמיין עולם חלופי, שבו אני אחרת לגמרי.

שם אני יכולה לשיר, שם אני יכולה לתקשר עצמאית, שם אני חושבת אחרת לגמרי, מסתכלת אחרת, כלומר אני מתבוננת על המציאות אחרת. החיים פחות מאתגרים ואני עפה. אני על הירח ללא כבידה.

לי גיא רון. ראובן קסטרו
הריקוד משחרר מעצורים. לי גיא רון/ראובן קסטרו

אני אוהבת לרקוד, ושרוקדים איתי. למשל, כרגע יש לי שיעורי ריקוד עם חבר שלי. הוא מדהים. הוא מוביל בדרך כלל ולפעמים אני אבל הוא יותר מיומן, יודע יותר, כי הוא למד יותר זמן ממני, אבל אנחנו ממש נהנים. הוא אוהב אותי מאוד ואני אותו. אנחנו מתקשרים נהדר באמצעות הריקוד, וניתן להבחין בזה כשמתבוננים בנו רוקדים. בדרך כלל זה לא המצב. בדרך כלל, הוא בכלל לא יודע כל כך איך לפנות אליי ולדבר איתי. גם גבר וגם אוטיסט. זה קשה.

הוא אוטיסט כמוני, אבל פחות רגשי, ומאוד חמוד, מאוד מתחשב ומאוד מצחיק, אבל קשה לו לבטא רגשות. איתי, הוא עושה זאת באמצעות מוסיקה וגם דרך הריקוד. זה מדהים בעיניי, שהוא מצליח להתעלות על עצמו בצורה הזו. הוא עושה זאת בטבעיות. הנה דוגמא מחיי שלי, שממחישה כיצד הריקוד הוא הזדמנות להכיר אנשים מחדש וגם להכיר אנשים מוכרים טוב יותר. כל פעם מדהים אותי שוב, עד כמה הריקוד מצליח לעשות דבר כזה פשוט. אני שמחה שיש ריקוד בחיי. אני שמחה שיש מקום, שבו אני יכולה להתבטא ללא מילים. לי אולי זה במיוחד חשוב, אבל אני מקווה שגם לכם יש מקום כזה שמאפשר שחרור אמיתי. אם לא, תמצאו אחד כזה כי זה חשוב מאוד בחיינו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לי גיא-רון. ראובן קסטרו
שמחה שיש ריקוד בחייה. לי גיא רון/ראובן קסטרו

הריקוד מצליח להביא אותי למקומות חדשים ורחוקים, שלא חשבתי שאגיע אליהם. הוא מאתגר אותי מבחינה פיזית, ולי יש דרך ארוכה לעשות מבחינה תנועתית. כשאני מצליחה אני מרגישה מסופקת. מבחינה חברתית, הריקוד גם מאפשר להכיר אנשים שיש להם מכנה משותף שמחבר ביניהם. הופעתי עם בן זוגי (אחרי שלושה שיעורים בלבד) והריקוד מקרב בינינו. שנינו מתקשים בתקשורת מילולית וזה מאפשר תקשורת בערוץ נוסף, לא מילולי. התנועות הפיזיות הן אתגר, אבל העיקר היא התחושה מבפנים.

הריקוד עוזר לי להיות מחוברת לגוף ולרגשות שלי. גורם לי קצת לשכוח לרגע את הקשיים. אני שוכחת מכך שיש לי מגבלה, שאני לא יכולה לדבר, כי בעצם אין צורך בזה. אני מחוברת יותר לעצמי פיזית ונפשית ומאושרת כשאני רוקדת. יש בריקוד איזו אש מיוחדת. ממליצה בחום לכולם להתחבר למשהו משחרר, ממלא ובלתי תלוי כזה. משהו שמעיף אותך. החוויה יכולה להיות מיוחדת מאוד.

מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully