וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנסות משמעותיות": הממשלה אישרה את התוכנית לייצוא קנאביס רפואי

לאחר עיכוב של שנה וחצי ומו"מ בין משרדי הממשלה, הוחלט לאשר את התוכנית שצפויה לפתוח שוק חדש ליצרנים הישראליים. על פי ההערכות, פוטנציאל הייצוא הישראלי עומד על כ-4 מיליארד שקל בשנה. "החלטה חשובה שיש בה בשורה", בירך השר ארדן

עריכת וידאו:ניר חן

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התוכנית לייצוא קנאביס רפואי, וקיבלה את המלצות הוועדה הבין-משרדית שבחנה את היתכנות הייצוא של הקנאביס הרפואי למדינות המתירות שימוש רפואי בכך. ההצעה, שהגיעה לשולחן הממשלה לאחר עיכוב של כשנה וחצי ומשא ומתן ארוך בין משרדי האוצר, הבריאות, ביטחון הפנים, החקלאות, הכלכלה והמשפטים, צפויה לפתוח שוק חדש ליצרנים ישראלים, להביא להגדלת השקעות בתחומי החקלאות, המחקר והייצור וליצירת מקומות עבודה חדשים.

הצוות לבחינת ייצוא קנאביס רפואי, שבראשו עמדו מנכ"ל משרד האוצר שי באבד ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, בחן את פוטנציאל הייצוא של קנאביס רפואי, את המצב המשפטי בנושא, וסקר את המצב במדינות המערב האחרות, והמליץ לממשלה להתיר יצוא מוצרי קנאביס מגידול וייצור מקומי, שיעמדו בתקני איכות. עוד המליץ הצוות לממשלה להתיר ייצוא על ידי העוסקים עצמם בפיקוח הדוק של המדינה, תוך עמידה בכל הדרישות החוקיות הרלוונטיות.

קנאביס רפואי. אילן, תצפית TPS
קנאביס רפואי מתוצרת ישראל/תצפית TPS, אילן

הוועדה הגישה את המלצותיה לשרי האוצר והבריאות כבר בחודש אוגוסט 2017 אך אימוצן עוכב לאור דרישת השר לביטחון פנים גלעד ארדן להרחיב את סמכויות האכיפה של המשטרה בנושא, ולאחר שבוצעו תיקוני חקיקה נסללה הדרך לאישורה בממשלה כעת. במשרד החקלאות אומרים כי היקף השוק העולמי הכולל של קנאביס רפואי הינו יותר ממאה מיליארד שקלים בשנה והפוטנציאל הכלכלי של הייצוא הישראלי עומד על למעלה מ-4 מיליארד שקל בשנה.

"דעת הרוב של הצוות מצאה כי בעקבות ההכרה העולמית הנרחבת של התועלות הרפואיות מצמח הקנאביס ובשל מיעוט המתחברים בשוק עולמי זה, שוק הקנאביס הרפואי הינו שוק אשר מתפתח במהירות אשר יכול להיות בעל פוטנציאל מסרחי רב מאוד עבור חקלאים, יצרנים ויצואנים ישראליים", נכתב בדברי ההסבר להצעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השר לבטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש מחוזי תל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
"אישרנו את ייצוא הקנאביס מבלי לוותר על בטחון הציבור". ארדן/מגד גוזני

השר לביטחון הפנים ארדן בירך על אישור ייצוא הקנאביס הרפואי בממשלה ואמר כי זו "החלטה חשובה שיש בה בשורה רפואית וכלכלית. אני שמח שאישרנו את ייצוא הקנאביס מבלי לוותר על בטחון הציבור ולאחר שהמשטרה קיבלה את הסמכויות הנדרשות כדי למנוע זליגת סמים לבני הנוער בישראל".

ארדן קידם לאחרונה יחד עם חבר הכנסת יואב קיש את הצעת החוק שאפשרה את העלאת הצעת המחליטים בנוגע ליצוא הקנאביס הרפואי לחו"ל ונתנה בידי המשטרה את הכלים כדי לפקח על תעשיית הקנאביס הרפואי ועל חוות הגידול ולמנוע זליגת סמים לשטח המדינה ולבני הנוער ולסכן בכך את בטחון הציבור. לאחר אישור הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית לפני כמה שבועות, נתן השר לביטחון הפנים אישור סופי להביא את הצעת ההחלטה לאישור הממשלה, ולאפשר את יצוא הקנאביס לחו'"ל, כפי שאושרה היום בממשלה.

"ענף חדש קם בחקלאות הישראלית"

שר האוצר משה כחלון בירך על אישור התוכנית ואמר כי "ייצוא הקנאביס הרפואי יעניק למדינת ישראל יתרון עצום בקשר שבין המחקר והפיתוח לבין החקלאות ותעשיית הקנאביס, יביא להכנסות משמעותיות של מטבע חוץ למדינה וימצה את היתרונות שיש למדינת ישראל לכל אורך שרשרת הייצור. חקלאים, מפעלי ייצור ומפיצים רבים ביצעו השקעות גדולות על סמך הכוונות שלנו וכעת הם ייהנו מפרי עמלם".

גם שר החקלאות אורי אריאל הצטרף למברכים ואמר כי זהו "זהו יום היסטורי! ענף חדש קם בחקלאות הישראלית. בעזרת אישור ייצוא הקנאביס הרפואי ייפתח ענף חדש לחקלאי ישראל שעתיד לחזק את החקלאות כולה ובעזרתו נוצר שילוב מנצח של "אגרו - מדיקל - הייטק". קידמו של ענף זה יאפשר עידוד יזמות כפרית מקומית, עידוד משיכת הדור הצעיר לחקלאות ומעבר לגידול גידולי פרמיום שיגדילו את רווחיות החקלאים ויאפשרו לשמר את החקלאות ההתיישבותית".

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה כי "ישראל, שמובילה את הטכנולוגיה החדשנית ביותר, מצטרפת היום למדינות מפותחות נוספות בייצוא הקנאביס הרפואי. הדבר היה צריך לקרות כבר לפני שנה ואני שמחה שהמחלוקת בין משרדי הממשלה נפתרה ואפשרה את האישור החשוב הזה לייצוא הקנאביס. השימוש בטכנולוגיה הישראלית וייצוא הקנאביס הרפואי יכניס מיליארדי שקלים למדינה, יסייע לחקלאים והחשוב ביותר - יסייע לזקוקים לכך להחלים ממחלתם. אני מודה לשרים אורי אריאל, כחלון, ליצמן וארדן על תמיכתם בהצעה".

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל ושרת המשפטים איילת שקד סיירו באתר לגידול קנאביס, 8 בפברואר 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
השרים אריאל ושקד בחממת גידול קנאביס רפואי/מערכת וואלה! NEWS, ללא

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר כי "תמכתי בייצוא הקנאביס הרפואי בשל התרומה הכלכלית למערכת ולמשק הישראלי ולאחר שהגענו לסיכום עם האוצר להפניית חלק מהמשאבים לטובת מערכת הבריאות. מדובר בצעד דרמטי שאושר רק אחרי שעבר את כל התהליכים הקפדניים מצד גורמי המקצוע בישראל, בשיתוף מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully