וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: 13 שנות מאסר נגזרו על הנשיא המודח ינוקוביץ'

בית משפט בקייב הרשיע את ינוקוביץ', שהודח ב-2014 ונמלט לרוסיה, בפשעים נגד הביטחון הלאומי. הוא היה אמור להעיד דרך שידור וידאו, אך לא הופיע בטענה שהוא פצוע. נפילתו הובילה לתחילת הסכסוך עם רוסיה

רויטרס

בית משפט באוקראינה הרשיע אתמול (חמישי) את הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ' בבגידה בשל ניסיונותיו לדכא את המחאות ב-2014 נגד שלטונו, שהובילו לבסוף להפלת ממשלתו. הוא גם הורשע בכך שביקש מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשלוח כוחות לפלוש למדינה אחרי שנמלט ממנה ונשלח ל-14 שנות מאסר.

עם זאת, גזר הדין ניתן בהעדרו של הנשיא לשעבר הפרו-רוסי, שהופל כמעט לפני חמש שנים על ידי מפגינים פרו-מערביים. הוא יכול לשמש בעיר חותם סמלי לאירועים ב-2014, שבהם נהרגו כמאה איש, רובם מירי צלפים במהלך עימותים בין המשטרה למפגינים בכיכר מיידאן. ינוקוביץ' בן ה-68 חי בגלות בעיר רוסטוב שברוסיה, אחרי שנמלט בשיאה של ההתקוממות נגד ממשלתו.

השופטים בבית המשפט בקייב מצאו כי הוא אשם ב"פשע נגד הביטחון הלאומי" של אוקראינה ואמרו כי עונשו יחל לאחר מעצרו. ינוקוביץ' הוזמן להעיד דרך שידור וידאו בנובמבר, אך הוא לא הופיע. עורכי דינו טענו כי הוא נפצע בזמן משחק טניס על אף שהוא גר באופן רשמי ברוסטוב, הוא חי לפי דיווחים שונים באחוזה מפוארת בפאתי מוסקבה.

נפילתו של הנשיא הפרו-רוסי הובילה לסיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה ולמלחמה בין כוחות הנאמנים לו ולמוסקבה במזרח המדינה לבין צבא אוקראינה. כתוצאה מכך, הוטלו על מוסקבה סנקציות מערביות כבדות, אולם היא מסרבת לוותר על קרים ולאחרונה נרשמה תקרית ימית בינה לבין אוקראינה שהחריפה עוד יותר את המתיחות.

נשיא אוקראינה המודח ויקטור ינוקוביץ' במסיבת עיתונאים בעיר רוסטוב על הדון בדרום מערב רוסיה, 28 בפברואר 2014. רויטרס
חי באחוזה באזור מוסקבה. ינוקוביץ', 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully