וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המעורבות הרוסית: מקורב לטראמפ מואשם בשיבוש חקירה והדחת העדים

25.1.2019 / 18:38

משרדו של החוקר המיוחד מולר מסר כי רוג'ר סטון נעצר בפלורידה והוא מואשם בשבע עבירות שונות. הוא נחשב לבעל ברית קרוב של נשיא ארה"ב

צילום: רויטרס

רוג'ר סטון, אחד ממקורביו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נעצר על ידי ה-FBI בפלורידה והואשם בשבע עבירות שונות כחלק מחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר - כך מסר היום (שישי) משרד התובע המיוחד. הוא מואשם בעבירה אחת של שיבוש חקירה, בחמש עבירות של הצהרת שקר ובהדחת עדים. הוא שוחרר בשעות הערב על ידי שופט בערבות של 250 אלף דולר והוטלו עליו מגבלות נסיעה עד לדיון הבא.

האישומים נגד סטון, שעזב את קמפיין טראמפ ב-2015, קשורים לפריצה למיילים של אנשי המפלגה הדמוקרטית, שהופצו על ידי אתר ההדלפות ויקיליקס במהלך הקמפיין ויוחסו לרוסיה על ידי המודיעין האמריקני. סטון בן ה-66 מכחיש שהיה לו מידע מוקדם על כך, על אף שחודש לפני דליפת המיילים של ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, הוא רמז לכך.

מולר חוקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 ושיתוף פעולה אפשרי בין קמפיין טראמפ למוסקבה וסטון הוא האדם ה-34 שעומד לדין במסגרת החקירה. בנוסף לכך, מולר גם חוקר אם טראמפ שיבש את החקירה. הנשיא מכחיש כי קיבל עזרה מהקרמלין כדי לגבור על יריבתו הילרי קלינטון הדמוקרטית.

"זהו ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו", כתב טראמפ בטוויטר. "אין קנוניה! קיוטים, סוחרי סמים וסוחרי בני אדם זוכים ליחס טוב יותר. מי אמר ל-CNN להיות שם?". טראמפ התייחס לתיעוד הפשיטה שהגיע לידי רשת CNN, שבו נראה אחד הסוכנים דופק על הדלת ואומר: "FBI, פתח את הדלת".

רוג'ר סטון, בכנס בוושינגטון, דצמבר 2018. רויטרס
עוד מקורב לטראמפ מסתבך. סטון בכנס בחודש שעבר/רויטרס

לפי החוקרים, סטון אמר כי הוא יצר קשר עם מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' לפני שחרור המיילים ותיאר את הקשרים ביניהם כ"חוקיים לחלוטין". מקורבו של טראמפ מואשם כי שיקר לוועדת המודיעין של הקונגרס בנוגע לתכתובות בינו לבין אתר ההדלפות ועל כך שאין לו רישומים שלהן. הוא מואשם כי שוחח עם בכירים בקמפיין של טראמפ, ששמותיהם לא נחשפו, לגבי "ארגון מספר 1" - ככל הנראה ויקיליקס - ועל מידע שעשוי לפגוע בקמפיין של קלינטון. בנוסף לכך, בכירי הקמפיין של טראמפ יצרו עמו קשר לגבי פרסומים עתידיים של ויקיליקס.
.
עורך דינו של סטון, ברוס רוגואו, אמר כי מעצרו בשעות הבוקר המוקדמות היה "מופע אבסורדי". לדבריו, "זה מאכזב לראות כיצד זה התנהל. הוא היה מופיע עם שיחת טלפון אחת". הוא הוסיף כי סטון לא מתחבא, "אלא להיפך".

עורך דין נוסף מצוות ההגנה, גראנט סמית', אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי סטון מתכוון להתעמת נמרצות עם ההאשמות נגדו. "אין שום קנוניה", אמר סמית', "הוא בסך הכל שכך לספר משהו לקונגרס והדבר הזה היה שולי".

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי האישומים כלפי סטון אינם קשורים לנשיא. "לכתב האישום שהובא בפני מר סטון, אין שום קשר לבית הלבן", סנדרס אמרה לרשת CNN. "הנשיא לא עבר על שום עבירה", הוסיפה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מכתב האישום עולה כי סטון השתמש בלשון המזכירה את שפתם של ראשי ארגוני פשיעה, והוא אף נשמע כשהוא מצטט משפטים מהסרט "הסנדק". בין היתר כשכינה בבוטות אדם שעמד בפני חקירות FBI - "עכברוש", כלומר, מלשין.

סטון נחשב לתומך של טראמפ עוד משנות ה-70. אז הוא נתפס כעסקן פוליטי אגרסיבי שהגדיר את עצמו כ"רמאי מלוכלך", כשעבד עבור הנשיא ריצ'רד ניקסון בזמן פרשת ווטרגייט. לסטון יש קעקוע של הנשיא ה-37 על גבו.

ממסמכי כתב האישום עולים פרטים חדשים בהם עוזרי טרמאפ, ובהם מקרה בו מעורב גורם בכיר בצוות הקמפיין, "הונחו ליצור קשר עם סטון בעניין כל הדלפת מידע חדש של "ארגון מספר 1" המזיק לקמפיין קלינטון".

כתב האישום התייחס בין היתר לאימייל שנשלח מ"גורם בכיר במערך קמפיין טראמפ", מחודש אוקטובר 2016, ובו הוא פונה לסטון בניסיון לקבל מידע על הדלפת אימיילים עתידית על ידי "ארגון מספר 1". סטון משיב כי הארגון יחשוף "כמות גדולה של אימיילים בכל שבוע, מעתה והלאה".

על פי גורם המכיר את פרטי החקירה, הבכיר בקמפיין טראמפ, המוזכר בכתב האישום, הוא סטיב באנון, לשעבר יועצו האסטרטגי של הנשיא טראמפ וקודם לכן מנהל הקמפיין לנשיאות. הוא משמש כעד בבדיקתו של החוקר מולר ואינו נתון בפני האשמות, סיפר הגורם.

סטיב באנון, יועצו הבכיר לשעבר של הנשיא: "דונלד טראמפ לא רוצה לפתוח במלחמת סחר". רויטרס
יצר קשר עם סטון במהלך קמפיין 2016, סטיב באנון/רויטרס

"כתב האישום לא היה לא-צפוי, אך הוא עדיין משמעותי כיוון שהוא מראה על קשר בין קמפיין טראמפ וויקיליקס", אמרה ברברה מק'קוואדה, פרקליטה לשעבר במחוז המזרחי במדינת מישיגן.

נציג מטעם ה-FBI סרב להגיב לטענות בדבר חיפוש שנערך בביתו של סטון, והפנה את השאלות ללשכתו של התובע המיוחד מולר.

מייקל זלדין, תובע פדרלי לשעבר, אמר כי כתב האישום מדגיש את עיסוקם של אנשי קמפיין טראמפ במידע מזיק, כמו הפגישה של עוזרי טראמפ ועורך הדין הרוסי המקושר לקרמלין מחודש יוני 2016. במהלך הפגישה, שנערכה במגדל טראמפ שבניו יורק, בנו הבכור של המתמודד לנשיאות, דונלד טרמאפ ג'וניור, הודה כי ציפה לקבל "לכלוך" על קלינטון.

עוד אמר זלדין כי הפרטים החדשים המופיעים בכתב האישום אכן מזיקים פוליטית לנשיא, אך עדיין לא ברור אם אחד מאנשיו הקרובים חשוף לעבירה פלילית. הוא ציין כי מולר הציג נקודה חשובה בכך שוויקיליקס נתפס שוב ושוב כארגון המעורב בהפצת מסמכים גנובים מאזרחי ארצות הברית.

"מבחינת מולר זה קמפיין ששילב ידיים עם האוייב", אמר זלדין. "פוליטית, קיים בו הרבה כיעור. אך מבחינה חוקית, לא ברור לי אם ישנן ראיות לאנשים שהלכה למעשה עברו על החוק".

מאז תחילת חקירתו של מולר במאי 2017, אחרי הדחת ראש ה-FBI ג'יימס קומי, הועמדו לדין כמה מיועציו וממקורביו שלעבר של הנשיא עצמו, בהם היועץ לביטחון לאומי הקודם מייקל פליין, יו"ר הקמפיין לשעבר פול מנפורט ועורך דינו של טראמפ לשעבר מייקל כהן. כתבי אישום הוגשו גם נגד יותר מ-20 גורמים רוסיים בגין המעורבות בבחירות והפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, אולם הם לא נמצאים בארצות הברית. מוסקבה מכחישה כי היא התערבה בבחירות.

(עדכון ראשון: 13:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully