וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך שעברו מערכות בחירות בארץ ובעולם. וואלה! גלובל

24.1.2019 / 17:00

פעם מערכות בחירות בישראל ובגלובוס הייתה תחומה בזמן. ופוליטיקאים דיברו - או לפחות העמידו פנים - שמדברים על אידיאולוגיה. ומה היום?

וואלה גלובל

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח דבריו נהרי מזכיר דווקא את מערכת הבחירות המקומית הבאה עלינו לטובה:
"פעם, בישראל - ובעולם כולו - מערכת הבחירות היתה תחומה בזמן. כמה חודשים, במקרה האמריקני שנה וזהו. ודיברו - או לפחות העמידו פנים שמדברים על אידיאולוגיה. על השקפות עולם. הזמנים האלה הסתיימו. ולא, לא רק בישראל. ולכולם הרי ברור שהמצב רק ייעשה גרוע בהרבה. שהיום - וזה נכון מוושינגטון עד המזרח התיכון, מברזיליה ועד בודפשט הבחירות הן מעין משאל עם לא על דרך - על מנהיג".

במרכז התכנית נהרי משוחח עם רון פרושאור, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל באו"ם והיום ראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה במרכז הבינתחומי, על דיפלומטיה בסוף העשור השני של המאה ה-21 ובעידן הרשתות החברתיות; ועל הדרך שבה אפשר לגייס את היזמות הישראלית גם לתחום הדיפלומטי.

בסוף התכנית נהרי מראיין את טניה סירקוביץ', אוצרת התערוכה "הניצחון על השמש" שמתעתדת את האמנות האוונגרדית הרוסית לדורותיה - מתחילתה, דרך שנות הקומוניזם הקשה שאסר עליה ועד לידתה מחדש. מה היה מיוחד בציורים האוונגרדיים? מדוע הם דוכאו על ידי סטלין ולטובת מה? ואיך קרה שהיו כל כך הרבה אמני אוונגרד יהודים? צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully