וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סערה מגנטית: טונגה נותקה מרשת האינטרנט

מדינת האיים משותקת כמעט לחלוטין אחרי שהכבל התת-ימי היחיד המחבר אותה לרשת ניזוק בזמן מזג אוויר סוער. הרשויות שוקלות לחסום את הרשתות החברתיות עד לתיקון התקלה בשבועות הקרובים

האי טונגה שבאוקיינוס השקט חווה ניתוק כמעט מוחלט מרשת האינטרנט אחרי שהכבל התת-ימי היחיד באי ניזוק. התקלה החלה ביום ראשון בלילה בשל מזג אוויר סוער, והתושבים עלולים להמתין שבועות עד שהבעיה תתוקן. הרשויות שוקלות להגביל את הגישה לרשתות החברתיות מאחר שקישור לוו

החברה שמפעילה את הרשת אמרה כי התקלה קרתה בשעה 20:45 ביום ראשון בשל "סופה מגנטית" ו"סופת ברקים". לדבריה, כלי השיט שאמור לתקן את הכבל נמצא בסמואה השכנה ויגיע לטונגה, שמאה אלף תושביה חיים ב-30 איים, בתוך שלושה ימים. העבודות אמורות להימשך בין שבוע לשבועיים. בתרחיש הגרוע ביותר, יידרשו שלושה שבועות לתיקון הכבל שמחבר את טונגה לפיג'י שאורכו 827 ק"מ.

עורכת אתר החדשות המקומי "מאטנגי טונגה", מארי לין פונגה, אמרה כי זהו "מבחן מציאות". היא אמרה לרשת BBC כי "אנשים מבינים פתאום עד כמה הם תלויים באינטרנט וכמה העבודה קשורה אליו".

בשל התקלה, לא ניתן לשלוח מיילים, להעביר כספים או להשלים פעולות פשוטות כמו קניות באשראי בסופרים. "הלכתי לסופר ולא הצלחתי לשלם עם הכרטיס שלי", אמרה. "הייתי צריכה ללכת לכספומט כדי להשיג מזומן ולמרבה המזל הוא עדיין עבד.

בנקים ומשרדי ממשלה מסתמכים על רשתות חיצוניות, ולכן הם ממשיכים לפעול למרות התקלה הארצית. "זה תפס את כולם בהפתעה ולא הייתה תכנית ב'", אמרה. "במשרד, היינו צריכים להמתין חצי שעה עד שתיבת הדואר שלנו תיטען ועוד 15 דקות לפתוח מייל. לא הצלחנו לשלוח תשובה עד עכשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • טונגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully