וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתיאוריית הקונספירציה: הסגן של היטלר התאבד ולא הוחלף בכפיל

מדענים אוסטרים השוו דגימות DNA של קרוב משפחה של רודולף הס לדגימת דם שלו, והפריכו את הסברה כי האדם שנמצא תלוי בתאו בברלין ב-1987 היה כפיל. הוא נמלט לבריטניה בזמן המלחמה ונשלח למאסר עולם במשפטי נירנברג

רודולף הס לתד אדולף היטלר במצעד צבאי בברלין, 30 בדצמבר 1938. AP
רודולף הס לתד אדולף היטלר במצעד צבאי בברלין, 30 בדצמבר 1938/AP

עשרות שנים אחרי הפצת תיאוריית הקונספירציה סביב רודולף הס, מדענים אוסטרים שערכו בדיקות DNA ניפצו אותה וקבעו כי הבכיר הנאצי אכן היה זה שנמצא ללא רוח חיים בתאו בברלין ב-1987 ולא כפיל.

הס, סגנו של אדולף היטלר, נמלט לסקוטלנד ב-1941 ונידון למאסר עולם במשפטי נירנברג. אחד ממפיצי תיאוריית הקונספירציה המרכזיים היה הרופא של הס בכלא, וו יו תומאס. הוא ביסס את התיאוריה שלו על כך, שבין היתר, האדם שנמצא תלוי בכלא ספנדאו לא היה דומה להס וסירב לפגוש את משפחתו במשך שנים רבות - על אף שהוא היה ככל הנראה חולה אמנזיה שנים רבות.

עם זאת, המדענים האוסטרים מאוניברסיטת זלצבורג הצליחו לאתר קרוב משפחה רחוק והשיגו דגימת DNA שלו, שהושוותה לדגימת דם שנלקחה מ"אסיר מספר 7" - כפי שכונה הס, האסיר האחרון בכלא - ב-1982. לפי המגזין המדעי FSI Genetics, התוצאות הראו התאמה של כמעט 100%.

הס היה אחד מיועציו הקרובים ביותר של היטלר, אבל ב-1941 הוא טס לבדו לסקוטלנד, ככל הנראה בניסיון לשאת ולתת על הסכם שלום עם הממלכה ללא אישורו של הפיהרר, שהוקיע אותו על מעשהו. מטוסו התרסק והוא נכלא על ידי הבריטים בזמן המלחמה. עם סיומה, הוא הועמד לדין במשפטי נירנברג וזוכה מפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, אך הורשע בפשעים נגד השלום ונשלח למאסר עולם. בגיל 93, אחרי 40 שנה בכלא ספנדאו, הוא נמצא תלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully