וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חיסלנו עשרות טרוריסטים בחצי האי סיני

22.1.2019 / 16:52

הצבא הודה כי שבעה חיילים, בהם קצין, נהרגו בקרבות עם מחבלים ופושעים. עוד נמסר כי 142 חמושים ופושעים נעצרו ו-56 כלי רכב הושמדו במבצעים האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

צבא מצרים אמר היום (שלישי) כי לפחות שבעה חיילים, בהם קצין, נהרגו בקרבות בחצי האי סיני, שם פועלת שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עוד נמסר כי נהרגו לפחות 59 טרוריסטים ועוד 142 חמושים ופושעים נעצרו. הצבא אמר כי בתקיפות אוויריות באזורי הגבול במערב המדינה, בדרומה ובצפונה נהרסו 56 כלי רכב עם כלי נשק ותחמושת.

הצבא לא אמר מתי הפעולות האלו התרחשו, ולא ניתן לאמת את הפרטים הללו באופן עצמאי מאחר שהגישה לצפון חצי האי סיני מוגבלת ביותר.

בשנה שעברה פתח הצבא במבצע נרחב נגד קני הטרור בסיני, אחרי סדרת מתקפות קטלניות. הטרור האסלאמי הרים את ראשו במצרים אחרי תהפוכות "האביב הערבי" וביתר שאת אחרי הדחתו של מוחמד מורסי בהפיכה צבאית ב-2013.

מנהיג ההפיכה והנשיא הנוכחי עבד אל-פאתח א-סיסי מצדיק את היד הקשה שהוא מפעיל נגד מבקרי השלטון בצורך לשמור על הביטחון במדינה. בריאיון שהעניק בחודש שעבר לרשת CBS הוא חשף כי ישראל מסייעת לו במאבק בדאעש בסיני, ובכך אישר למעשה דיווחים רבים בנושא שפורסמו בשנים האחרונות.

חיילים של צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מרץ 2018. רויטרס
חיילים של צבא מצרים בסיני, מרץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully