וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק כי ראיין הומו: מגיש טלוויזיה במצרים נשלח לכלא

עונש מאסר הוטל על מוחמד אל-רייטי, שראיין אדם אנונימי על אורח החיים שלו בתכנית האירוח שלו. הוא יוכל לערער על עונשו ולהישאר חופשי תמורת ערבות של 3,000 לירות

גל חום בקהיר, מצרים, 25 ביולי 2018. רויטרס
אישה מצטננת מהחום בקהיר/רויטרס

מגיש טלוויזיה במצרים נשלח לשנת מאסר אחרי שראיין הומו בתכנית האירוח שלו. מוחמד אל-רייטי, שבעבר התבטא נגד יחסים חד-מיניים, הזמין את אותו אדם לשוחח על אורח חייו בתכנית ששודרה באוגוסט האחרון.

אחרי שידור התכנית, בית משפט בגיזה האשים אותו בעידוד הומוסקסואליות, הסתה להוללות ופגיעה בדת. הוא נקנס גם ב-3,000 לירות מצריות, אך הוא יכול לערער על עונשו ולהישאר חופשי אם ישלם ערבות של אלף לירות.

ההליך המשפטי נגדו נפתח בעקבות תלונה שהגיש עורך הדין סמיר סברי לתובע הכללי. הוא אמר כי הריאיון הפר את החוק ואת עקרונות הדת. הוא טען כי אסור לשדר תשובות לשאלות על אורח חיים הומוסקסואלי בטלוויזיה או בכל כלי תקשורת אחר.

במהלך הריאיון, הגבר, שפניו היו מטושטשות כדי להגן על זהותו, חשף כי הוא נותן שירותי מין בכסף ושוחח על יחסיו עם גבר אחר. בעקבות התכנית ששודרה בערוץ LTC, המועצה העליונה לפיקוח על התקשורת, סגרה את הערוץ למשך שבועיים בשל הפרת התקנות האוסרות על שידור תכנים הומוסקסואליים או קידום "הסיסמאות שלהם".

על אף שיחסים חד-מיניים אינם לא חוקיים, חברי הקהילה במדינה המוסלמית השמרנית הואשמו בשנים האחרונות בעבירות של הוללות. המועצה העליונה לפיקוח על התקשורת אסרה ב-2017 על הופעתם של חברי הקהילה בכל כלי תקשורת בעקבות מחאה בהופעה בקהיר של הלהקה הלבנונית משרוע לילה התומכת בזכויות להט"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully