וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: השאירו למהגרים מזון ושתיה במדבר - ועשויות להישלח למאסר

בית משפט פסק כי ארבע מתנדבות בארגון למען מהגרים עברו על החוק כשהותירו מכלי מים וקופסאות שימורים בשמורת טבע הסמוכה לגבול מקסיקו. זו הרשעה ראשונה מסוגה זה עשור, והיא מגיעה בזמן השבתת הממשל בשל דרישת טראמפ להקים חומה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארבע נשים הורשעו בארצות הברית אחרי שהן הותירו מזון ומים למהגרים בשמורת טבע בסמוך לגבול עם מקסיקו. לפי העיתון "אריזונה רפבליק", הארבע היו מתנדבות בארגון הסיוע No More Deaths הפועל להגנתם של מהגרים החוצים את הגבול באזורי המדבר. כל אחת מהן עלולה להישלח לחצי שנת מאסר ולקנס של 500 דולר.

זאת הפעם הראשונה זה עשר שנים שבה מתנדבים מורשעים בשל סיוע הומניטרי. היא מגיעה בעת השבתת המשל לאור דרישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקבל מימון מהקונגרס להקמת חומה בגבול עם מקסיקו.

אחת מארבע הנאשמות - נטלי הופמן - הורשעה בשלושה סעיפים - שימוש בכלי רכב בשמורת קבסה פרייטה, כניסה לאזור פדרלי מוגן ללא אישור והותרת מכלי מים וקופסאות שימורים מאחור. היא נתפסה על ידי סוכן מהרשות להגנה על הדגה וחיות הבר באוגוסט 2017, בעת שהייתה בשמורה.
שלוש הנאשמות הנוספות - אונה הולקומב, מדלן הוסה וזצ'ילה אורזקו-מקורמיק - נסעו במכונית של הופמן והורשעו גם הן בכניסה ללא אישור לאזור פדרלי מוגן ובהותרת ציוד אישי בשטח.

מהגרים נמלטים מגז מדמיע שנורה מעבר לגבול עם ארה"ב, בעיר טיחואנה, מקסיקו. רויטרס
מהגרים בגבול מקסיקו-ארה"ב, בשנה שעברה/רויטרס

השופט ברנרדו ולאסקו קבע בפסיקתו ביום שישי כי ארבע הנאשמות הפרו את החוק ו"פגעו בהחלטה הלאומית לשמר את הטבע הבתולי של השמורה". הוא גם תקף את הארגוןNo More Deaths מאחר שלדבריו הוא לא הזהיר כנדרש את הנשים מהשלכות מעשיהן, שהן עבירה על החוק.

קתרין פגני, מתנדבת אחרת בארגון, תקפה את הפסיקה. "הפסיקה מאתגרת לא רק את מתנדבי No More Deaths, אלא גם אנשים בעלי מצפון ברחבי המדינה", אמרה בהצהרה לעיתון. "אם לתת למישהו מים כדי שלא יגווע מצמא זה לא חוקי, איזו הומניות נותרה בחוק במדינה הזו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully