וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: טראמפ עובד בשביל פוטין? רעיון טיפשי

16.1.2019 / 16:46

יועץ של נשיא רוסיה התייחס בביטול לדיווחים בארה"ב שלפיהם ה-FBI חקר אם הנשיא הופעל על ידי מוסקבה וכי הוא הסתיר את הערות המתורגמן שלו אחרי פגישה עם פוטין. טראמפ: "זו חרפה לשאול דבר כזה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הקרמלין אמר היום (רביעי) כי האפשרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הופעל על ידי רוסיה היא רעיון מטופש. "זה מטופש, מה יש להגיב על כך?", השיב יורי אושקוב, אחד מיועציו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעקבות הדיווחים שפיהם ה-FBI חקר ב-2017 אם טראמפ פעל נגד האינטרסים האמריקנים והסתיר את פרטי השיחות שקיים עם פוטין. ביום שני אמר טראמפ כי הוא מעולם לא עבד עבור רוסיה והכחיש כי הוא הסתיר פרטים על פגישותיו עם פוטין והחרים את ההערות של המתורגמן שלו.

ביום שישי דווח ניו יורק טיימס כי ה-FBI פתח בחקירה אחרי הדחתו של ראש הבולשת ג'יימס קומי במאה 2017 בחשש שהוא מהווה סיכון לביטחון הלאומי. טראמפ תקף מאז את העיתון ואת ה-FBI, אך ביום שני זו הייתה ההכחשה המפורשת הראשונה שלו. "לא רק שלא עבדתי עבור רוסיה, אני חושב שזו חרפה לשאול את השאלה הזו מאחר שזו הונאה גדולה", אמר לכתבים בבית הלבן בטרם יצא לאירוע בניו אורלינס. הוא אמר כי החוקרים שפתחו בחקירה הם "נבלים ידועים" וכינה את קומי "שוטר רע".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018/רויטרס

"אני לא יודע שום דבר לגבי זה", אמר טראמפ על הדיווח בוושינגטון פוסט שלפיו הוא לקח את ההערות שכתב המתורגמן שלו אחרי פגישה שקיים עם פוטין בגרמניה ב-2017. לפי אותו הדיווח, טראמפ אמר לו גם שלא לדבר על נושא השיחה, שבה השתתף גם שר החוץ דאז רקס טילרסון, עם גורמים אחרים בממשל. "יש לנו פגישות כאלו כל הזמן, זה לא ביג דיל", אמר נשיא ארצות הברית. הוא אמר כי הפגישות שלו עם נשיא רוסיה היו מוצלחות. עם זאת, חברי קונגרס דמוקרטים העלו את האפשרות לזמן לשימוע את המתורגמן.

היחסים של טראמפ עם רוסיה מעיבים על הנשיאות שלו עוד מתחילתה, אחרי שסוכנויות המודיעין שלו קבעו כי מוסקבה הובילה קמפיין תעמולה וסייבר לטובתו במהלך קמפיין הבחירות ב-2016. מוסקבה מכחישה זאת וטראמפ מכנה את החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר, שמונה אחרי הדחת קומי, "ציד מכשפות". הוא פיטר את התובע הכללי ג'ף סשנז שחילץ את עצמו מהחקירה מאחר שהיה חלק מקמפיין טראמפ, אולם מחליפו המיועד, וויליאם באר, אמר אתמול בשימוע שלו בסנאט כי הוא יגן על מולר.

כמה בכירים לשעבר בקמפיין טראמפ, בהם היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ומנהל הקמפיין פול מנפורט, וכמה אזרחים רוסים, הועמדו לדין במסגרת חקירתו של מולר. ראש ה-FBI לשעבר קומי אישר בשימוע שהעניק לקונגרס ב-2017 כי הוא נפתחה חקירה הקשורה ללוחמה בטרור על ידי הבולשת אחרי הבחירות, אך לא פירט בפומבי לגביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully