וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומים על חייה: הוצמדה אבטחה לנערה הסעודית שנמלטה לקנדה

16.1.2019 / 13:46

סוכנות הפליטים שעזרה לרהף מוחמד בת ה-18 להיקלט במדינה אמרה כי היא ספגה איומים רבים ברשתות ולכן תהיה סביבה אבטחה קבועה. הנערה סיפרה לכתבים על שעברה: "נעלו אותי בחדר למשך חצי שנה כי הסתפרתי", אמרה. "אני ברת מזל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אבטחה הוצבה לנערה הסעודית רהף מוחמד שנמלטה אל קנדה מחשש לחייה - כך הודיעה אתמול (שלישי) הסוכנות שסייעה לה להיקלט בטורונטו אחרי שהתבצרה במלון בתאילנד בתחילת החודש. הנערה בת ה-18, שהתנערה מהאסלאם ואמרה כי אם תושב למולדתה היא תירצח, מסרה אתמול הצהרה ראשונה לתקשורת מאז שקיבלה מקלט מדיני בקנדה.

מריו קאלה, מנהל הסוכנות "קוסטי" לסיוע לפליטים שנשכרה על ידי ממשלת קנדה כדי לעזור לנערה, אמר כי המאבטח שיוצמד לה יבטיח שהיא "לעולם לא תהיה לבד" עם תחילת חייה החדשים. לדבריו, היא ספגה איומים רבים ברשתות החברתיות. "קשה לומר כמה חמורים האיומים האלו. אנחנו לוקחים אותם ברצינות".

הנערה, שדיברה דרך מתורגמן, אמרה כי "אני מבינה שכולם כאן וברחבי העולם מאחלים לי טוב ורוצים לשמוע עליי, אבל אני אשמח להתחיל לחיות חיים נורמליים, כמו כל אישה צעירה בקנדה
שרת החוץ של קנדה כריסטינה פרילנד דחתה את הביקורת שייתכן שהיה עדיף אילו לא הגיעה לקבל את פניה של הנערה עם נחיתתה, מאחר שהיחסים בין אוטווה לריאד מתוחים ממילא בשל תמיכה שהעניקה לפעילי זכויות הכלואים על ידי הממלכה הסונית השמרנית. היא אמרה לכתבים כי היא עשתה את מה שהייתה רוצה שתקבל הבת שלה.

"אני מדמיינת שזה רגע קשה ואולי אף מבעית וזה עושה את הבדל מבחינתה לחוש שיש לה תמיכה אישית ושל הממשלה שלנו", אמרה שרת החוץ.

הנערה הסעודית רהף מוחמד מדברת עם כתבים בטורונטו, קנדה, 15 בינואר 2019. רויטרס
מוחמד משוחחת עם כתבים, אתמול/רויטרס

מוחמד זנחה את שם משפחתה אל-קונון בטענה שמשפחתה התעללה בה פיזית ונפשית. המשפחה דוחה זאת, אך מוחמד סירבה לפגוש את אביה ואת אחיה שהגיעו לנמל התעופה בבנגדקוק בתחילת החודש כדי לשכנעה לשוב לערב הסעודית. "בהתחלה הם נעלו אותי למשך חצי שנה כי הסתפרתי, זה אסור באסלאם להיראות כמו גבר. "אימא שלי ואח שלי הכו אותי".

היא הודתה לממשלת קנדה, ממשלת תאילנד ולאו"ם על שאפשרו את הגעתה לקנדה. "אני אחת מברות המזל. אני יודעת שיש נשים חסרות מזל שנעלמו אחרי שניסו להימלט או כאלו שלא יכלו לעשות דבר כדי לשנות את המציאות".

בריאיונות שהעניקה לרשת CBS ו"טורונטו סטאר" אמרה הנערה כי המסע המסוכן שעברה שווה זאת על מנת שתוכל לחיות חיים עצמאיים. "לא היה לי דבר להפסיד. מתייחסים אלינו כמו לחפץ, לשפחה. אני רוצה שאנשים ידעו את הסיפור שלי ומה קורה לנשות סעודיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully