וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הכפור העז: 15 ילדים קפאו למוות במחנות פליטים ברחבי סוריה

האו"ם אמר כי מרבית הקורבנות הם תינוקות בני פחות משנה, הצעיר ביותר שבהם היה בן שעה בלבד. שמונה מהם מתו במחנה הסמוך לגבול עם ירדן, והיתר בעת מנוסת משפחות מאזור קרבות עם דאעש בצפון המדינה. "זה לא יכול לקרות במאה ה-21"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות 15 ילדים קפאו למוות במחנות פליטים ברחבי סוריה בשבוע שעבר - כך אמרה אתמול (שלישי) קרן הילדים של האו"ם יוניצי"ף. לפי הקרן, שמונה מהילדים מתו במחנה רובקן שבדרום-מזרח המדינה ועוד שבעה מתו בעת הימלטותם מהג'ין, שבצפון-מזרח המדינה.

"הטמפרטורות הקפואות והתנאים הקשים ברובקן מעמידים בסיכון גובר את חייהם של הילדים", אמר המנהל האזורי של הקרן, חירט קפילרה. "בחודש אחד בלבד, מתו שמונה ילדים - רבים מהם בני פחות מארבעה חודשים והצעיר ביותר היה בן שעה בלבד", אמר.

הוא הסביר כי הקור העז במחנה המדברי הסמוך לגבול עם ירדן, ש-80% מכלל 45 אלף השוהים בו הם נשים וילדים, מגביר את תמותת התינוקות. "חייהם של תינוקות ממשיכים להסתיים בשל תנאים בריאותיים שניתן למנוע אותם או לטפל בהם, אין תירוץ לכך במאה ה-21", אמר. "צריך לסיים מיד את הטרגדיה מעשי האדם הזו".

פליטים סורים במחנה בבקעא, לבנון, 10 בינואר 2019. AP
פליטים סורים במחנה בלבנון, בשבוע שעבר/AP

החורף הקשה מכה גם באלו הבורחים מהלחימה באזור הג'ין, בין הכוחות הכורדיים לבין לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית". לפי האו"ם, יותר מעשרת אלפים איש ברחו מהאזור מאז דצמבר.

"משפחות המחפשות מחסה חוות קשיים בעזיבת אזור לחימה וממתינות ימים בקור ללא מקלט או אספקה בסיסית", אמר קפילרה. "המסע המסוכן והקשה הרג לפי הדיווחים שבעה ילדים - רובם בני פחות משנה".

האו"ם מפציר בצדדים הלוחמים בסוריה, בעיקר במשטרו של בשאר אסד, לשפר את הגישה לאזורים מוכי המלחמה כדי שיוכל להעביר סיוע הומניטרי. הגישה אל מחנה רוקבן בעייתית במיוחד בשל מיקומו הרגיש ליד גבול ירדן והסמיכות של הכוחות האמריקניים. אתמול קראה תכנית המזון העולמית של האו"ם לארגון שיירה שנייה במהירות האפשרית.

בנובמבר הגיעה אספקת חירום ראשונה למחנה אחרי עשרה חודשים. תושביו של המחנה מסרבים לשוב לאזורים שבשליטת אסד, ודורשים לעבור לצפון המדינה, למובלעת באידליב שבליטת המורדים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully