וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הרפורמה בתחבורה הציבורית בהרצליה: מספר הנוסעים הוכפל

16.1.2019 / 11:27

נתונים חדשים חושפים כי התכנון מחדש של התחבורה הציבורית בהרצליה, שכלל הגברת תדירות האוטובוסים והרחבת שעות פעילותם, הביא לעלייה של עשרות אלפים במספר משתמשי התחבורה הציבורית. "כשהתחבורה נוחה ונגישה - הציבור משתמש בה"

שיבושים בתנועת הרכבות, תחנת רכבת הרצליה. ספטמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
אוטובוסים בהרצליה/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

שנה לאחר השקת התכנון מחדש של קווי האוטובוס העירוניים בהרצליה, נתונים חדשים שחושפת חברת נתיבי איילון מציגים הכפלה בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית בעיר. הנתונים מראים כי בפרספקטיבה של שנה מתחילת השינוי, מספר הנוסעים הממוצע החודשי באוטובוסים העירוניים הגיע ל-117,116 - לעומת 59,112 באותה התקופה אשתקד.

פרויקט התכנון מחדש של קווי התחבורה בהרצליה, שהושק על ידי עיריית הרצליה בראשות משה פדלון וחברת מטרופולין, המפעילה את קווי האוטובוס בעיר, הביא לביטול תשעה קווים קצרים וסיבוביים והפיכתם לשני קווים חוצים ארוכים. התכנון מחדש כלל גם הארכה של שעות הפעילות בלילה, במקום סיום מוקדם, שיפור בתדירות - כל 20 דקות במקום פעם בשעה, והפיכת הקווים לסימטריים ודו-כיווניים, במקום סיבוביים וחד-כיווניים. בסך הכול יש כיום שמונה קווים יעילים, לעומת 14 בעבר, שמגיעים בתדירות ובטווח שעות גדול יותר.

תחבורה ציבורית. אתר רשמי
תחבורה ציבורית/אתר רשמי
תחבורה ציבורית. אתר רשמי
תחבורה ציבורית/אתר רשמי

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי שדרוג התחבורה הציבורית בהרצליה נועד לייעל ולשפר את השירות, באמצעות תוספת תדירויות של אוטובוסים, לאורך כל שעות היום. זמני ההמתנה בתחנות ומשך הנסיעה באוטובוסים התקצרו באופן משמעותי. כץ הוסיף כי משרדו השקיע בשנים האחרונות מיליארדי שקלים בשדרוג מערך התחבורה הציבורית, לטובת השקעות שכוללות "הוזלות תעריפים של עשרות אחוזים בכל הארץ, והכפלה של היקף השירות הביאו לגידול של כ-30% במספר הנוסעים באוטובוסים".

בנוסף לרפורמה בהרצליה, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מובילים פרויקט ארצי נרחב לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בערים נוספות. משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר כי "הנתונים מעידים על כך שכאשר התחבורה הציבורית נוחה ונגישה - הציבור משתמש בה".

תחבורה ציבורית. אתר רשמי
תחבורה ציבורית/אתר רשמי
תחבורה ציבורית. אתר רשמי
תחבורה ציבורית/אתר רשמי

לדברי איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון, "הצלחת התכנית התפעולית החדשה במערך האוטובוסים בהרצליה מוכיחה כי הציבור בשל למעבר הנדרש לתחבורה הציבורית. זוהי עדות לפוטנציאל ההצלחה הקיים בתכנון מחדש של קווי האוטובוסים בערים נוספות בישראל, וברצון הגדול של התושבים למצוא אלטרנטיבות טובות יותר לרכב הפרטי".

אסף כהנא, ראש אגף תחבורה ציבורית בחברת נתיבי איילון, אמר: "בבסיס התכנון החדש עמדו כמה עקרונות, אשר הוכחו כאפקטיביים. בהם: הארכת שעות הפעילות, שיפור התדירות, ושימוש בקווים סימטריים דו כיווניים, במקום קווים סיבוביים חד כיווניים. שינויים אלה, שנעשו בהנחיית משרד התחבורה ובשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית והמפעיל, יחד עם פרסום והסברה מקיפים, הובילו לתוצאות נהדרות, ותושבי הרצליה מצביעים ברגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully