וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על העסקה קבלנית: מרכזי שירות התעסוקה יושבתו בכל הארץ

16.1.2019 / 10:15

עובדי שירות התעסוקה הודיעו על שביתה שתתקיים עד להודעה חדשה, מאחר שלטענתם עובדי הקבלן בתכנית "מעגלי תעסוקה" לא נקלטו למרות ההסכם עם משרד האוצר. "נחושים להמשיך להיאבק בהעסקה הפוגענית", אמרו בוועד. משרד האוצר: "מפצירים בוועד להמשיך במו"מ"

מובטלים באשדוד: "יש עבודה - אנשים לא רוצים לעבוד". שי מכלוף
שירות התעסוקה באשדוד/שי מכלוף

ועד העובדים של שירות התעסוקה ישבית החל מהיום (רביעי) ועד להודעה חדשה את המרכזים בכל הארץ. זאת, בהמשך להודעת הוועד על העיצומים בכל לשכות התעסוקה בארץ.

לטענת ועד העובדים, העיצומים החלו בשל הפרת התחייבות משרד האוצר לקלוט את עובדי הקבלן בתכנית "מעגלי תעסוקה" כעובדי שירות במסגרת החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש. בנוסף לכך, העובדים ישבתו לאור כוונת ההנהלה להפעיל במהלך חד-צדדי את התכנית, למרות ההסכם שלפיו הפעלתה תסתיים ב-31 בדצמבר בשנה שעברה.

שורשי הסכסוכים מתחילים ביולי 2016, כאשר משרד האוצר ושירות התעסוקה השיקו את תכנית "מעגלי תעסוקה", שנועדה לסייע למחפשי עבודה כרוניים. התכנית הוגדרה בשלב הראשון כפיילוט, ובשל כך סוכם שהיא תופעל על ידי עובדי קבלן למשך שנתיים. בהסכם צוין שאם בתום שנתיים המדינה תהיה מעוניינת להמשיך עם התכנית, ולהפוך אותה לקבועה, עובדי הקבלן יועברו להעסקה ישירה. עם זאת, כבר מהשנה שעברה העובדים טוענים כי הצדדים עדיין נמצאים במשא ומתן שלא מתקדם לשום מקום.

"ארגון חברתי לא יכול להעסיק בצורה פוגענית"

בוועד העובדים ציינו כי עד כה הם עשו הכול כדי למנוע פגיעה בציבור מחפשי העבודה, אך "התנהלותה החד-צדדית של ההנהלה והפרת התחייבויות האוצר לא הותירה כל ברירה אלא לנקוט עיצומים". יו"ר ועד העובדים עופר לוי אמ בשיחה עם וואלה! NEWS: "אנחנו נחושים במאבק להפסיק את ההעסקה של עובדי הקבלן בשירות התעסוקה. זו העסקה פוגענית. מדובר בעבודת ליבה של הארגון".

עוד הוסיף יו"ר הוועד כי לאור ההסכם היה ידוע לכלל הצדדים שזוהי דרישתם. "אנחנו נחושים להמשיך במאבק מאחר שאנחנו חלק מארגון חברתי, ואנחנו לא חושבים שארגון חברתי יכול להמשיך להעסיק עובדים בצורה פוגענית", אמר לוי.

במשרד האוצר אמרו כי "תכנית מעגלי תעסוקה הופעלה בהצלחה בשנים האחרונות. כלל הגורמים סבורים כי יש להמשיך בהפעלתה לטובת אוכלוסיית דורשי הבטחת הכנסה ולטובת המשק. בימים אלו מתקיים מו"מ עם וועד עובדי שירות התעסוקה. לאור חשיבות התכנית והבטחת שירות איכותי לכלל תובעי הבטחת הכנסה ומקבלי הקצבאות, אנו מפצירים בוועד להמשיך במו"מ, מבלי להפסיק את פעילות התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully