וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת אלפים דולר לאיפור: ההשבעה היקרה (מאוד) של טראמפ

15.1.2019 / 16:46

נתונים שפורסמו בניו יורק טיימס מהטקס שהתקיים לפני שנתיים חושפים כי הושקעו מיליון וחצי דולר באירוח ושירות חדרים במלון טרמפ ושכר יומי של 30 אלף דולר לעשרות עובדים. עם זאת, הוועדה המארגנת גם תרמה חמישה מיליון דולר לצדקה

צילום: רויטרס

בסוף השבוע הקרוב ימלאו שנתיים מאז הושבע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והלילה (שלישי) התפרסמו נתונים נוספים על ההוצאות שמאחורי אותו טקס השבעה. לפי דיווח בניו יורק טיימס, בין ההוצאות ניתן למצוא מיליון וחצי דולר ששולמו למלון טראמפ עבור אירוח ושירות חדרים, עשרת אלפים דולר על איפור לכ-20 עוזרים שהשתתפו בטקס, וכן שכר יומי של 30 אלף דולר לעשרות עובדים.

סכומים אלו, שפורסמו לראשונה על ידי העיתון, משקפים את ההוצאה על כ-20 אירועים שונים שהיו בוושינגטון במהלך סוף השבוע של השבעת הנשיא, בהם נשפים, מסיבות וקבלות פנים שונות. לצד ההוצאות הגבוהות עבור שירות חדרים, טיסות, בתי מלון ושכר למשתתפים בארגון, תרמה הוועדה המארגנת גם סכום של חמישה מיליון דולר לצדקה, שהוא הסכום הגבוה אי-פעם לדברי המארגנים שנתרם בטקס השבעת הנשיא.

מארגני האירוע גם רשמו הפסד של 6.4 מיליון דולר בשל הזמנה מראש של כמות גדולה של חדרי מלון שבסופו של דבר לא התמלאו באורחים, בין אם כי חלק מן האורחים לא הגיעו או כי הם מצאו סידורי לינה עבור עצמם. הוצאה "כבדה" נוספת של המארגנים הייתה סכום של 924 אלף דולר עבור קישוט האולם וסידורי פרחים בארוחת ערב שנערכה באותו סוף השבוע בהשתתפות 1,500 אורחים.

דונלד טראמפ מושבע לנשיא ארצות הברית, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
טראמפ בטקס ההשבעה, ינואר 2017/GettyImages

בחודש שעבר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי התביעה הפדרלית במנהטן החלה לבדוק אם הוועדה שארגנה את טקס ההשבעה לנשיאות הוציאה חלק מהסכום ששימש להפקת הטקס בניגוד לנהלים. רבים מתורמיו של טראמפ היו מעורבים בטקס ההשבעה, שבו הושקעו 103 מיליון דולר - יותר מפי שניים מהסכום שהושקע בכל אחד מארבעת הטקסים הקודמים.

הבדיקה, שנמצאת בשלבים ראשוניים, בוחנת אם תורמים לאירוע העבירו כספים בתמורה לגישה לממשל החדש. תרומת כסף בתמורה להטבה פוליטית עלולה להיחשב כעבירה על החוק. גם העברת כספים מצד הוועדה המארגנת את טקס ההשבעה, המוגדרת כארגון ללא מטרות רווח, עלולה להיחשב כעבירה.

עוד דווח, כי המידע בנוגע לחקירה החדשה מגיע בעקבות מידע שהתגלה בחקירתו של עורך הדין לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שנידון השבוע לשלוש שנות מאסר. לפי הדיווח, בחודש אפריל נתפסו במשרדיו של כהן הקלטות של שיחה בינו ובין מקורבת לגברת הראשונה מלניה טראמפ, שהביעה חשש בנוגע לדרך הוצאת הכספים של הוועדה המארגנת.

הוועדה שמארגנת את אירוע ההשבעה המסורתי נדרשת לתעד כל תרומה, והדוחות שהגיש הצוות שהכין את האירוע נמצאים כעת תחת בחינה, בין היתר כדי לקבוע אם הועברו תרומות של אזרחים זרים לטובת ארגון האירוע בניגוד לחוק, והאם היו תרומות שלא נרשמו בספרים. עם זאת, החוקרים במנהטן לא בוחנים את ההוצאות של הוועדה המארגנת ולא מתערבים בגובה הסכומים שהוצאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully