וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו נפגש עם מלך סעודיה ויורש העצר: "להעניש את רוצחי חאשוקג'י"

14.1.2019 / 14:45

שר החוץ של ארה"ב שוחח עם מנהיגי הממלכה על הרצח של העיתונאי, שפגע ביחסים בין וושינגטון לריאד. "הם הבטיחו כי יתקיים תהליך משפטי חוקי במהירות", אמר פומפאו מריאד

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר היום (שני) כי מנהיגי ערב הסעודית הבטיחו לו כי על המעורבים ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י יעמדו לדין. זאת בזמן שריאד מנסה להיחלץ מהמשבר הפוליטי החריף ביותר שהיא חוותה זה דור, אחרי הרצח המתוכנן היטב של העיתונאי הביקורתי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול לפני שלושה חודשים וחצי. ה-CIA מעריך כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן אחראי לרצח, אך ריאד מכחישה זו.

פומאפו, שנמצא בריאד, אמר לכתבים כי הוא העלה כמה סוגיות של זכויות אדם בפני המלך סלמאן ובנו יורש העצר מוחמד, כולל פעילות זכויות למען נשים שנעצרו בחודשים האחרונים, חלקן עברו עינויים. "שניהם הכירו בכך שיש למצות את הדין. הם דיברו על התהליך שקורה בארצם, הן על החקירה והן על ההליך המשפטי", אמר פומפאו. "הם שבו על מחויבותם להשיג את המטרה ואת הציפיות שהצבנו בפניהם. הם הבטיחו כי יתקיים תהליך משפטי חוקי במהירות, וכי הם ימשיכו בדרך הזו", הוסיף פומפאו בשיחה עם כתבים, בתום הפגישות שנמשכו 80 דקות.

שר החוץ של ארה"ב פומפאו ויורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, בריאד, 14 בינואר 2019. רויטרס
הסנאט קבע כי יורש העצר אחראי לרצח. בן סלמאן ופומפאו, היום/רויטרס

חאשוקג'י היה בכיר בארמון תקופה ארוכה עד שהפך למבקר בולט של הנסיך הצעיר. הרצח שלו הוביל לסערה בינלאומית וארצות הברית הטילה סנקציות על 17 אזרחים סעודים. הסנאט אף העביר החלטה בסוף השנה שעברה שקובעת כי יורש העצר אחראי לחיסולו של כתב הוושינגטון פוסט.

הממלכה הסונית השמרנית עצרה עד 21 חשודים, שחמישה מהם עומדים בפני עונש מוות. עוד חמישה בכים הודחו, כולל אחד ממקורביו של בן סלמאן. ואולם, בקהילה הבינלאומית סבורים כי החקירה במתכונתה הנוכחית אינה מספיקה.

בשיחותיו עם ההנהגה הסעודית העלה פומפאו גם את המלחמה בתימן, שהקריאות לסיומה התגברו מאז הרצח של חאשוקג'י. לדבריו, הוא הסכים עם בן סלמאן על הצורך ליישם את הסכם הפסקת האש שנחתם בשבדיה בחודש שעבר בין הממשלה הנתמכת על ידי ריאד לבין המורדים החות'ים הפרו-איראנים. "הסכמנו שעל שני הצדדים לכבד את ההסכם", אמר. "נכון להיום, החות'ים הנתמכים על ידי איראן בחרו שלא לעשות זאת".

פומפאו ממשיך לעומאן מערב הסעודית, כחלק מהמסע שלו באזור, שכלל עצירות בקהיר, באבו דאבי ובדוחה. עם זאת, הוא לא ימשיך כמתוכנן לכווית וישוב לארצות הברית בשל מותו של בן משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully