וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיהור הקהילה הגאה בצ'צ'ניה: "40 נעצרו, שניים מתו בעינויים"

14.1.2019 / 11:34

ארגון למען קהילת הלהט"ב ברוסיה דיווח על חידוש מעשי הדיכוי ברפובליקה המוסלמית, ולפיו נעצרו עשרות מאז החודש שעבר בשל נטייתם המינית. ב-2017 דווח לראשונה על מעצרים ועינויים שעוברים חברי הקהילה, אולם הרשויות ברוסיה סגרו את החקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

פעילים בקהילת הלהט"ב ברוסיה אמרו היום (שני) כי לפחות שני אנשים נהרגו ועוד 40 נעצרו בצ'צ'ניה עם חידוש הדיכוי של הרשויות ברפובליקה המוסלמית שבצפון הקווקז. הטענות החדשות מגיעות אחרי שב-2017 דווח כי נעצרו מאה הומואים ברפובליקה, שמצדה הכחישה זאת. החקירה נקברה גם על ידי הרשויות הפדרליות של רוסיה. צ'צ'ניה טרם הגיבה לדיווחים החדשים, שפורסמו על ידי "רשת הלהט"ב של רוסיה", המסייעת לקורבנות הרדיפה.

הרשת מסרה היום כי 40 גברים ונשים נעצרו בשל נטייתם המינית מאז החודש שעבר, ושלפחות שניים מתו בעינויים. ככל הנראה, העצורים מוחזקים באותו מתקן שהוזכר בדיווחים ב-2017. גל המעצרים החדש דווח לראשונה ביום שישי, אך הפעילים למען הקהילה הגאה לא פרסמו את פרטיו המלאים באותו זמן.

"המעצרים ההמוניים, העינויים והרג הקהילה הגאה התחדשו בצ'צ'ניה", אמר איגור קוצ'טקוב, מנהל תכנית בארגון. "רדיפת גברים ונשים רק בחשד לנטייתם המינית מעולם לא נפסקה. רק ההיקף משתנה". לדבריו, גל המעצרים החל לאחר שבסוף השנה החולפת נעצר מנהל קבוצת רשת הפופולרית בקרב הקהילה. הרשויות השיגו מהטלפון הסלולרי שלו אנשי קשר, שנעצרו מאז.

הפגנה נגד מחנות הריכוז להומואים בצ'צ'ניה, תל אביב, 5 במאי 2017. ענת ניר, צילום מסך
הפגנה בתל אביב נגד דיכוי הקהילה הגאה בצ'צ'ניה, 2017/צילום מסך, ענת ניר

ההכחשות על ידי הרשויות במחוז השמרני, שבו יחסים חד-מיניים הם טאבו, נמשכו גם אחרי שאחד מאותם עצורים חשף את עצמו וסיפר את סיפורו. מקסים לפונוב אמר כי הוא נעצר על ידי רעולי פנים ברחוב בבירה גרוזני ב-2017 והוחזק במעצר למשך שבועיים, שם לדבריו, הוא ספג מכות שוב ושוב. הוא שוחרר אחרי שחתם על הצהרה שבה הודה שהוא הומו. הוא ספג איומים על חייו במקרה שיספר על תקופת מעצרו.

לפונוב, שאינו צ'צ'ני ומוצאו מסיביר, היה הראשון שהתלונן בפני הרשויות ברוסיה על גל המעצרים. הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה קרא לרוסיה בחודש שעבר לחקור את הדיווחים, ואת המקרה של לפונוב באופן ספציפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully