וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בתרדמת נאנסה במוסד רפואי. הרופאים גילו זאת רק אחרי שילדה

רויטרס ואי-פי

14.1.2019 / 10:07

עובדי מרכז שיקומי באריזונה נדהמו כשגילו שצעירה בת 29 שמאושפזת במקום במשך שנים ילדה, והמשטרה החלה לאסוף דגימות DNA מהעובדים. ""התינוק הופך לכחול", נשמעה האחות המזועזעת כשהבינה לפתע שהמטופלת יולדת

המשטרה בעיר פיניקס שבמדינת אריזונה, ארצות הברית, חוקרת אונס של צעירה בתרדמת, שהתגלה רק אחרי שהיא ילדה בסוף החודש האחרון. החוקרים אספו דגימות דנ"א ורמזים אחרים כדי לגלות את התוקף המסתורי, שאנס את האישה, בת 29. היא מאושפזת במתקן "הסיינדה" אחרי פציעה קשה שעברה בגיל שלוש והותירה אותה במצב צמח.

האונס בתוך המוסד הרפואי גרם לזעזוע בקרב ארגונים התומכים בבעלי מוגבלויות ובקהילה כולה. מנכ"ל המוסד התפטר מתפקידו ומעתה יהיה נוכח יותר מאיש סגל אחד בזמן מגע עם מטופלים וכן יוחמרו בידוקי המבקרים.

"אנחנו קודם כל חוקרים מי אחראי לזה ונמשיך עם החקירה שלנו לאן שהיא תיקח אותנו", אמר תומסון במסיבת עיתונאים. "זאת הייתה תקיפה מינית של קורבן חסר ישע". הוא הדגיש כי החקירה "נמצאת בעדיפות עליונה עבור מחלקת המשטרה של פיניקס". המשטרה ערכה חיפושים במתקן אחרי מסמכים ורישומים ואספה דגימות רוק מהעובדים. תומסון הוסיף כי הוא לא יודע אם מישהו מחברי הסגל סירב למסור דגימות דנ"א.

"לאנשים יש את הזכות לסרב, אבל כשנשוב עם צו בית משפט, הם יהיו חייבים לעשות זאת", אמר. לדבריו, החשודים האפשריים הם לא בהכרח עובדי המקום. המשטרה קראה לכל מי שיש מידע על האונס ליצור עמה קשר. האם והתינוק מחלימים בבית החולים וננקטו צעדים על מנת להגן על מאושפזים אחרים במתקן הרפואי.

מתקן רפואי באריזונה שבו נאנסה אישה בקומה, ינואר 2019. AP
מנהל המוסד התפטר בשל האונס. המתקן הרפואי בפיניקס/AP

דובר המוסד הרפואי, דייוויד לייבוביץ', אמר כי המשטרה החלה לאסוף דגימות דנ"א ביום שלישי אחרי שהמתקן הרפואי קיבל חוות דעת משפטית שלפיה הוא לא יכול לעשות זאת בעצמו. "אנחנו מברכים את ההתפתחות בחקירת המשטרה", מסר לייבוביץ' במייל, שבו הוסיף כי החברה משתפת פעולה ורואה את המקרה כ"מטריד ביותר".

"המרכז הרפואי הסיינדה" מתאר את עצמו כמתקן מוביל במתן שירותי רפואה לחולים כרוניים ולאלו הסובלים מבעיות שכליות והתפתחותיות. דובר מושל אריזונה דאג דוסיי אמר בסוף השבוע כי הדיווחים "מטרידים מאוד" וכי המדינה מעריכה מחדש את התקשרותה ואת הפיקוח עם המרכז.

"התינוק הופך לכחול"

ביום שישי שחרר מוקד החירום 911 את השיחה עם צוות המקום, שנתקף בהלה כשהבין שהאישה בהיריון. "התינוק הופך לכחול, התינוק הופך לכחול", נשמעה אחות נסערת בעת השיחה, שנמשכה חמש דקות. "לאחת המטופלות שלנו יש תינוק, ולא היה לנו מושג שהיא בהיריון", אמרה האחות.

מן הקו השני נשאלה האחות עד כמה היה ההיריון מתקדם. היא השיבה שאף אחד לא יודע. "זאת הפתעה גמורה, לא ציפינו לזה", אמרה. הפרמדיק במוקד החירום שאל אם מישהו עושה החיאה בתינוק ותיאר כיצד יש ללחוץ בצורה נכונה עם שתי אצבעות על החזה של התינוק, והאחות אמרה כי עובדי המקום משתמשים בבלון חמצן. כמה דקות לאחר מכן, השמיעה האחות אנחת רווחה ואמרה "תודה לאל" שהתינוק נושם ובוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully