וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למסורת: חיל האוויר ייפרד מה"מאמות", המבשלות עבור הטייסים

14.1.2019 / 21:34

בחיל החליטו לבחון ביטול של מסורת ה"מאמות", שהפכו לחלק בלתי נפרד מהטייסות ושמלוות את אנשי צוות האוויר מצעירותם. פיילוט ראשון נוסה בבסיס פלמחים, שבו הן הוחלפו בטבחים. הטייסים מתנגדים: "דורות גדלו איתן". צה"ל: "הפרידה תיעשה תוך הוקרת תרומתן ארוכת השנים"

חדר אוכל צבאי, אוקטובר 2010. דובר צה"ל
חדר אוכל בבסיס צה"ל/דובר צה"ל

במשך עשרות שנים התפתחה מסורת ה"מאמות" בטייסות חיל האוויר - טבחית שמבשלת עבור אנשי צוות האוויר ארוחות מגוונות עם ניחוחות מה"מטבח של אמא". המטרה של המסורת הייתה להעניק אווירה של בית חם ויחס אישי, תוך היכרות עם טבלת המזון של אנשי צוות האוויר שבמסגרת האימונים ופעילותם המבצעים פועלים מסביב לשעות היממה.

ה"מאמות" הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהטייסות השונות, והן טופחו על ידי מפקדי החילות השונות, שהחלו כטייסים צעירים והתקדמו בסולם הדרגות. בשנת 2008, כשחיל האוויר העביר את טייסות בסיס לוד לבסיס נבטים שבנגב ונאלץ להיפרד מה"מאמות" בשל המרחק הגיאוגרפי, בצה"ל יזמו כתבות מפרגנות לכבודן כדי להוקיר את תרומתן לטייסות לאורך כל ימות השנה.

חדר אוכל בעיר הבה"דים ,13 באפריל 2015. עופר וקנין, הארץ
ארוחות מגוונות עם ניחוחות של מאמא./הארץ, עופר וקנין

לאחרונה התקבלה החלטה בחיל האוויר לבחון את החלפת ה"מאמות" בטבחים בכל הטייסות של חיל האוויר. לשם כך, החל פיילוט בבסיס פלמחים, למורת רוחם של אנשי צוות האוויר ומפעילי כלי הטיס הבלתי מאוישים, שהעבירו מסרים ברוח דברים אלה למפקדים בכירים שישקלו מחדש את ההחלטה. טייסי קרב סיפרו כי "מדובר במסורת שלא באה לידי ביטוי רק באוכל. ה'מאמות' הן חלק מהטייסות. הן באות עם הלב לטייסת וככה זה נראה".

אנשי צוות אוויר אמרו כי לפני יותר מעשור נעשו ניסיונות להפסיק את מסורת ה"מאמות" כדי לחסוך בכסף, אבל הביקורת הכריעה והמפקדים חזרו בהם. "זה הזיכרון של אנשי צוות האוויר מהטייסת. דורות של טייסים גדלו איתן. לא סתם הן מכירות טייסים וותיקים בשמות", הוסיפו הטייסים.

דובר צה"ל אמר בתגובה כי "בחיל האוויר החל תהליך של אזרוח בשיתוף משרד הביטחון לשם שיפור המענה בתחום המזון. כחלק מכך, החל פיילוט בבסיס פלמחים, שיכלול טבח אזרח מקצועי בכל טייסת במטרה לשפר את רמת האוכל והתברואה. במידה שהפיילוט יצלח, הפרידה מה'מאמות' תיעשה בצורה שמוקירה את תרומתן ארוכת השנים. נדגיש כי אזרוח המטבחים לא בהכרח יגרור פרידה מה'מאמות' בכל הבסיסים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully