וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ידוע אם היא בחיים": אשתו של אחד מעשירי נורבגיה נחטפה

10.1.2019 / 9:26

אן אליזבת פלקביק האגן בת ה-68 נעלמה מאז 31 באוקטובר מביתה שממזרח לאוסלו. לפי דיווחים מקומיים, החוטפים מאיימים לרצוח אותה אם המשטרה תתערב ודורשים 9 מיליון אירו. הונם מוערך ב-2 מיליארד דולר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אשתו של אחד מהאנשים העשירים ביותר בנורבגיה נחטפה ושוביה דורשים כופר עבורה - כך הודיעה אתמול (רביעי) המשטרה. אן אליזבת פלקביק האגן בת ה-68 נעלמה מאז 31 באוקטובר מביתה שממזרח לאוסלו, שם חיה "באורח חיים די אנונימי" יחד עם בעלה טום.

בעלה, איש נדל"ן ובעליהן של תחנות כוח המתרחק מעיני התקשורת, הוא במקום ה-172 מתוך 400 עשירי המדינה, לפי המגזין הפיננסי קפיטל. לפי סוכנות הידיעות הנורבגית, הונו ב-2018 הוערך בכמעט שני מיליארד דולר.

במכתב שהשאירו החוטפים בבית הזוג הם תיארו מה יעלה בגורלה של האישה אם לא ישולם כופר דרך מטבע הקריפטו "מונרו". המשטרה לא ציינה את הסכום שהם דורשים, אבל בעיתון VG דווח כי מדובר בתשעה מיליון אירו. עוד דווח כי החוטפים הזהירו שהם ירצחו את האישה אם המשטרה תתערב. במשטרה אמרו רק: "האיומים היו חמורים ביותר".

לדברי החוקר הראשי טומי ברוסק, "הסיבה שלנו לצאת עם זה לציבור היה שלמרות החקירה הנרחבת והמקיפה, אנחנו צריכים עוד מידע". הוא הוסיף כי המשטרה לא מצאה עד כה חשודים ולא ברור אם פלקביק נמצאת בחיים או מתה.

אשתו של אחד מעשירי נורבגיה. אתר רשמי, אתר רשמי
החוטפים השאירו מכתב עם "איומים רציניים". אן אליזבת פלקביק האגן/אתר רשמי, אתר רשמי

המשטרה דוחקת במשפחה שלא לשלם את הכופר לחוטפים, שמתקשרים רק באמצעים דיגיטליים. סוון הולדן, עורך הדין של האגן, אמר לכתבים כי החטיפה "אכזרית ופעולה לא אנושית". לדבריו, "מתיש להיות במצב כזה למשך כל כך הרבה זמן".

שר המשפטים טור מיקל ווארה אמר לרשת NTB כי הוא עודכן בהיעלמות האישה מביתה, המרוחק כ-50 ק"מ מהגבול עם שבדיה, עם תחילת הפרשה. ברוסקה אמר כי המשטרה המקומית פועלת יחד עם היורופול והאינטרפול.

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully