וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בסוריה תפסו שני לוחמי דאעש אמריקנים

מורה לאנגלית מטקסס ואזרח שמוצאו מטרינידד נתפסו על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בצפון המדינה. הפנטגון אמר כי הוא מודע לדיווחים, שמגיעים בעת תכנון הנסיגה. הבית הלבן: "טראמפ לא רוצה נסיגה חפוזה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שני אזרחים אמריקנים שלחמו בשורות דאעש בסוריה נתפסו על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. הכוחות, המורכבים בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG, אמרו אתמול כי הם לכדו את וורן כריסטופר קלארק וזיד עבד אל-חמיד, שמוצאו ככל הנראה מטרינינדד, בעת שאלו תכננו לפגוע בעקורים שנמלטו מהקרבות בצפון סוריה. בנוסף אליהם, נתפסו גם לוחם מאירלנד ושני לוחמים מפקיסטן.

דובר מטעם הפנטגון מסר כי הם מודעים לדיווחים, אך לא יכולים לאשר זאת בשלב זה. גורמים אמריקניים העריכו בעבר כי בידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים יותר מ-700 לוחמים זרים מ-40 מדינות שונות.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: אנחנו נסוגים מסוריה, אבל לא אמרתי שהיא תושלם במהירות

וורן כריסטופר קלארק (שמאל), וזיד עבד אל-חמיד, לוחמי דאעש מארה"ב שנתפסו בסוריה. אתר רשמי
בידי הכורדים 700 לוחמי דאעש זרים. קלארק/אתר רשמי

קלארק, לפי תכנית מחקר באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, שלח לדאעש מכתב חשאי עם קורות חיים ובו ביקש ללמד אנגלית "תלמידים במדינה האסלאמית". לפי ניו יורק טיימס, הוא סיים את לימודים באוניברסיטת יוסטון, עבר לערב הסעודית ומשם לטורקיה כדי ללמד אנגלית. אביו, וורן, אמר לעיתון: "בני לא היה משתתף בשום דבר ממה שתואר בשורות אלו".

לפי חוקרי אסלאם קיצוני, מוצאו של חמיד הוא מטרינידד. סיימון קוטי, הכותב ספר על לוחמי דאעש מהאי, אמר לעיתון כי שמו מופיע במאגר של 130 אנשים מהמדינה שבאיים הקריביים שככל הידוע הצטרפו לארגון הקיצוני. בסרטון תעמולה של הארגון מ-2015, אדם שזוהה כחמיד סיפר על התאסלמותו ועל הקשיים שהוא חווה במולדתו. "על אף שהיו לי חיים נוחים מאוד בטרינידד, משהו בתוכי אמר לי שאני לא שייך למקום הזה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב טראמפ ממריא מהבית הלבן לקמפ דייוויד, 6 בינואר 2019. רויטרס
רוצה נסיגה מסודרת. טראמפ, אתמול/רויטרס

לכידתם של שני האזרחים האמריקנים התרחשה במקביל לתכנון הנסיגה של ארצות הברית מסוריה. היום נמסר מהבית הלבן כי הנשיא דונלד טראמפ רוצה להבטיח את ביטחונם של חיילי ארצות הברית בעת הנסיגה, אולם הוא לא שינה את דעתו בנושא. זאת אחרי שאתמול אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, המבקר בישראל, כי הנסיגה מותנת במיגור שרידי דאעש והבטחת ביטחונן של בעלות בריתה של ארצות הברית, בהן ישראל והכורדים. "משרד ההגנה מגבש תכנית מבצעית לנסיגה בטוחה של כוחותינו", מסרה מרסדס שלאפ, דוברת מטעם הבית הלבן.

טראמפ אמר אתמול כי הנסיגה מסוריה לא בהכרח תהיה מהירה, אחרי שהחלטתו המקורית והחפוזה הותירה חששות רבים, במיוחד ביחס לגורלם של הכורדים הניצבים בפני מתקפה נוספת של טורקיה. אחרי הביקורת הרבה שהושמעה נגדו, הוא אמר בחודש שעבר כי הוא החליט על נסיגה למרות בקשת מפקדי הצבא שלו מאחר ש"דאעש הובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully