וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הפיכה: חיילים הכריזו על הדחת נשיא גבון ונעצרו

7.1.2019 / 13:52

יריות נשמעו בבירת המדינה שבמערב אפריקה, כשקבוצת קושרים השתלטה על תחנת הרדיו הממלכתית ותקפה את עלי בונגו, שמשפחתו שולטת במדינה ב-50 השנים האחרונות. זאת בזמן שהוא מאושפז במרוקו. הממשלה אמרה כי עצרה את מנהיגי המרד וכי המצב תחת שליטה

עריכה: ירדנה פוקס

חיילים בצבא גבון הכריזו הבוקר (שני) על הפיכה צבאית בהודעה מיוחדת ששודרה ברדיו. זאת בזמן שהנשיא עלי בונגו, שמשפחתו שולטת במדינה שבמערב אפריקה ב-50 השנה האחרונות, נמצא מחוץ למדינה בשל טיפולים רפואיים. עם זאת, הממשלה הודיעה כבר כמה שעות כי המצב תחת שליטה.

הממשלה והמוסדות הרשמיים ממשיכים לתפקד", אמר דובר הממשלה לרשת "צרפת 24". ארבעה מתוך חמשת הקצינים שהשתלטו על תחנת הרדיו נעצרו, בעוד שמתנהל מרדף אחרי החמישה. בונגו, בן 59, אושפז באוקטובר בערב הסעודית אחרי שלקה בשבץ. מאז נובמבר הוא מאושפז במרוקו.

האיחוד האפריקני וצרפת, ששלטה בעבר במדינה, גינו את ניסיון ההפיכה. פריז דחקה באזרחיה במדינה שלא להסתובב בבירה ליברוויל, אחרי חילופי אש שהתנהלו בעיר בשעות הבוקר.

חיילים בצבא גבון הכריזו על הפיכה צבאית בהודעה מיוחדת ששודרה ברדיו. רויטרס
המורדים מודיעים על ניסיון ההפיכה, הבוקר/רויטרס

מנהיג הקשר, סגן קלי אונדו אוביאנג, אמר בנאום ששודר ברדיו כי נאומו של בונגו לרגל השנה החדשה "חיזק את הספקות לגבי יכולתו של הנשיא לבצע את משימותיו בתפקיד". הודעת הרדיו שודרה בסביבות השעה 4:30. הוא אמר כי הוא עומד בראש "התנועה הפטריוטית" של כוחות הביטחון של גבון, אך לא ברור עד כמה תמיכה יש לה.

גורם המקורב לממשלה אמר כי נשמעו יריות בסמוך לתחנת הטלוויזיה הממלכתית בשעות הבוקר, אך נראה שהקושרים היו קבוצה קטנה של חיילים. מאות חיילים הנאמנים לנשיא פיזרו קהל שהתאסף מחוץ לתחנת הרדיו וקרא קריאות תמיכה במורדים.

(עדכון ראשון: 9:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully