וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומים בחינם ועקירות בסבסוד: המדריך לרפורמת טיפולי השיניים

6.1.2019 / 19:24

אחרי שהשרים אישרו אותה פה אחד, הרחבת הרפורמה עליה הכריז סגן שר הבריאות ליצמן יוצאת לדרך, ובמסגרתה יינתנו טיפולי שיניים רבים ללא תשלום או לחלופין בהשתתפות עצמית של 24 שקלים גם לילדים ונוער עד לגיל 18. כמו כן הורחב הסבסוד לטיפולים לבני 75 ומעלה. כל הפרטים

בדיקה אצל רופא שיניים. ShutterStock
סל הטיפולים הורחב עד לגיל 18/ShutterStock

היום (ראשון) נכנסה לתוקף רפורמת טיפולי השיניים שיזם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, במסגרתה תורחב התכנית הקודמת עליה הכריז בעבר, ויוענקו טיפולי שיניים חינם עד לגיל 18 בקופות החולים, ולא עד גיל 16 כפי שהיה עד כה. השרים אישרו פה אחד את הרחבת הרפורמה, כמו גם את הרחבת הסבסוד בטיפולים שיניים לקשישים בגילאי 75 ומעלה. את הרפורמה יזם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, עוד בכניסתו לתפקיד בשנת 2015.

"אני חש סיפוק עצום על שהצלחתי להגיע ליעד אותו הצבתי עם כניסתי לתפקיד במשרד הבריאות", אמר ליצמן. "התחלנו את רפורמת השיניים לילדים מגיל 8 ועלינו שנה אחר שנה עד לגיל 18. בזה תם בהצלחה מהלך חברתי לאומי אותו יזמתי למען ילדי ישראל מכל האוכלוסיות ללא הבדל ואפליה. זהו צדק חברתי ותיקון עוול היסטורי למען ילדי ישראל. טיפולי השיניים היו במשך כל השנים הוצאה גדולה ומיותרת בכיסם של כל אזרחי ישראל וכיום הם ניתנים ללא עלות במסגרת סל שירותי הבריאות הממלכתי בקופות החולים". מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב הוסיף: "אני גאה לומר כי החל מהיום, הורים לא ידרשו עוד לשבור קופת חיסכון עבור בריאות השן לילדיהם. נושא חשוב זה הוא אבן דרך בדרכנו לקיים חברה שבה ערכי הבריאות נגישים, זמינים ושווים לכל כיס".

מה כולל סל הטיפולים ללא תשלום עד גיל 18?

בין הטיפולים שנכנסו לסל ניתן למנות בדיקה תקופתית על ידי רופא - פעם בשנה, בדיקה שניה באותה השנה על פי שיקול דעת רפואי, בדיקות שגרה ומעקב כחלק מטיפול רפואי, ייעוץ והכנת תכניות טיפול - פעם בשנה, צילומי רנטגן במהלך טיפול, זוג צילומי נשך - במסגרת בדיקה תקופתית, הדרכה בהיגיינה אורלית - עד פעמיים בשנה, הסרת אבנית - פעם בשנה. (מטופלים מעל גיל 14 זכאים לטיפול חינם נוסף בשנה), טיפול מניעה באפליקציה מקומית - טיפול בפלואוריד, איטום חריצים וחרירים ועוד.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
בירך על אישור הרפורמה. סגן השר ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

אילו טיפולים יינתנו לילדים ונוער עד גיל 18 בהשתתפות עצמית?

בין הטיפולים, בהם המטופלים עד גיל 18 יידרשו להשתתפות עצמית בעלות של 24 שקלים, ניתן למנות עזרה ראשונה, שחזורים ("סתימות") מאמלגם ומחומרים מורכבים, טיפולים במוך השן כולל טיפול שורש, מבנים - יצוקים ומידיים, כתרים טרומיים בשיניים אחוריות וקדמיות, עקירות, שומר מקום לאחר עקירה, שימוש בסדציה או בגז צחוק, טיפולי שיניים בהרדמה כללית לילדים עד גיל 5 הסובלים מעששת ילדות מוקדמת.

מלבד טיפולים ללא תשלום וטיפולים בהשתתפות עצמית, על פי הרפורמה עלות הביקורים אצל רופאי השיניים לא תעלה על 49 שקלים למטופל. את השירות ניתן לקבל בקופות החולים בהן מבוטחים הילדים, במרפאות הקופה או במרפאות הקשורות איתה בהסכם.

לאילו טיפולים יהיו זכאים בני 75 ומעלה?

במסגרת החלטת הממשלה, סובסדו כמה מטיפולי השיניים עבור מטופלים מגיל 75 ומעלה. בין עשרות הטיפולים שיסובסדו ניתן למנות מתן עזרה ראשונה שתעלה למטופל 68 שקלים, על בדיקה תקופתית (פעם בשנה) בידי רופא ומתן ייעוץ רפואי, והכנה לתוכנית טיפול לא ישלם המטופל, המטופל יהיה פטור מתשלום גם על מעקבי רפואי כחלק מטיפולים רפואייים שעבר, צילומי נשך, הסרת אבנית ועוד. עקירה תעלה 34 שקלים בלבד, בעוד טיפול שורש יעלה למטופל רק 136 שקלים.

לפירוט הטיפולים המלא לחצו כאן

"סל ההוצאות צומצם באופן ניכר"

ניר קידר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות, הסביר כי במסגרת הרפורמה החדשה, יוענקו או יינתנו בסבסוד עשרות טיפולים שעלותם מסתכמת בעשרות אלפי שקלים. לשם השוואה, קידר הציג את החלוקה לעלויות למגוון טיפולי שיניים לצעירים ומבוגרים לפני ולאחר החלת הרפורמה. "אם ניקח שתי קופות חולים שונות ונשווה בין מספרים טיפולי שיניים נוכל ממש לראות את ההבדלים".

כך למשל, בקופה כלשהי, טיפולי שיניים של ילד (עד גיל 18) עלו 996 שקלים וכללו בין היתר עקירה בשווי 420 שקלים, סתימה 196 שקלים, טיפולי שיננית בשווי 380 שקלים (190 שקלים כ"א). בקופה אחרת, טיפולים השניים עלו 810.9 שקלים (עקירה 240 שקלים, סתימה 195 שקלים ושני טיפולי שיננית 376 שקלים (188 שקלים - כ"א), לעומת זאת לאחר אישור הרפורמה כלל הטיפול שנבדקו עלו 48 שקלים בלבד (עקירה 24 שקלים, סתימה 24 שקלים, ביקור ראשון אצל שיננית יינתן בחינם, ביקור שני אצל שיננית יינתן בחינם מעל גיל 14).

בקרב גילאי 75, ההבדלים לפני ולאחר הרפורמה, בולטים עוד יותר. אם למשל, בקופה כלשהי כלל הטיפולים נעמדים בסכום של 5,336 שקלים (סתימה 196 שקלים, עקירה 420 שקלים, שן תותבת 4,340 שקלים, 2 ביקורים אצל שיננית 380 שקלים; לעומת זאת לאחר אישור הרפורמה כלל טיפולי השיניים שנבדקו לאוכלסיה שעברה את גיל 75 תעמוד על 374 שקלים בלבד (סתימה 34 שקלים, עקירה 34 שקלים, שן תותבת 306 שקלים, שני ביקורי בשנה אצל שיננית יינתנו בחינם). "הבשורה האמיתית היא החיסכון לכל משק בית הבית, אצל הילדים מדובר על החיסכון במאות שקלים ואילו אצל קשישים מדובר על חסכון שיכולים להגיע לאלפי שקלים", הוסיף קידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully