וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה נמשכת: כהונת חבר המושבעים בחקירת המעורבות הרוסית הוארכה

בית המשפט הסכים להאריך את המנדט המקורי, שהיה ל-18 חודשים, לתקופה לא ברורה. לא ידוע אם משמעות הדבר היא שהחקירה קרובה לסיומה או שמא יש כתבי אישום נוספים בדרך נגד קמפיין טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הונת חבר המושבעים הפדרלי שמשמש את התובע המיוחד רוברט מולר בחקירת המעורבות הרוסית הוארכה בחצי שנה. זאת אחרי שהמנדט המקורי שלה, ל-18 חודשים, פג בסוף השבוע.

עד כה שמע חבר המושבעים עשרות עדים ואישר שורת כתבי אישום בחקירה הנרחבת של מולר, המטילה צל כבד על נשיאותו של דונלד טראמפ. הוא, מצדו, מכנה אותה "ציד מכשפות". מקורביו של הנשיא, בהם עורך דינו רודי ג'וליאני, דוחקים במולר לסיים את חקירתו במהירות.

לפי ההערכות, העובדה שהשופט שהאריך את כהונת חבר המושבעים לא נקב במועד לתוקפה עשויה להעיד על כך שהיא מתקרבת לסיומה. עם זאת, ייתכן שמשמעות הדבר היא שעוד כתבי אישום בדרך.

מאז תחילת פעילותו של חבר המושבעים, שאינו חורץ את דינם של הנאשמים אלא קובע אם הראיות נגדם מספיק מבוססות, הואשמו כמה מבכירי הקמפיין של טראמפ לשבעבר. הם כוללים את מנהל הקמפיין פול מנפורט וגם את היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ועורך דינו של טראמפ לשעבר מייקל כהן. בנוסף לכך, הוגשו כתבי אישום נגד יותר מ-20 אזרחים רוסים, אולם הם אינם נמצאים בארצות הברית ואי אפשר להעמידם לדין.

מאחר שעבודת חבר המושבעים היא סודית לחלוטין, לא ברור מי עשוי להיות הנאשם הבא ואם הנשיא עצמו יהיה מעורב בכך. ישנן מחלוקות משפטיות לגבי עצם היכולת להעמיד לדין נשיא מכהן. החקירה עשויה להתעכב גם בשל השבתת הממשל ועצירת המימון של מערכת המשפט הפדרלית.

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
מולר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully