וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו שוקל לארח בסיס אמריקני, אך בצבא ברזיל מתנגדים

6.1.2019 / 10:09

הקצין לשעבר רואה בנוכחות צבאית אמריקנית אמצעי נגד להשפעה הגוברת של רוסיה על ונצואלה הסוציאליסטית. עם זאת, בכיר בצבא אמר כי ההצעה של הנשיא הימני קיצוני לא עלתה בעין יפה בקרב המפקדים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

האפשרות שהעלה נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לאירוח בסיס אמריקני בשטח המדינה לא התקבלה בעין יפה בצבא - כך אמר היום (שבת) גורם בכיר בצבא, ששמר על עילום שם. ביום חמישי אמר איש הימין הקיצוני, לשעבר קצין בדרגת סרן בצבא, כי הוא עשוי לשקול זאת כתגובת נגד להשפעת רוסיה על ונצואלה. הוא הביע חשש מהקרבה בין המדינות.

הגורם הצבאי אמר כי האפשרות שברזיל תוותר על חלק מהטריטוריה שלה תפסה בהפתעה את הצבא, שבאופן מסורתי שומר בקנאות על ריבונות המדינה. משרד ההגנה אמר היום כי הוא לא קיבל לידיו מידע על הצעה כזו של בולסונארו, שמינה גנרלים לשעבר לממשלו.

ז'איר בולסונארו ורעייתו רגע לפני טקס ההכרזה הרשמי בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
בולסונארו ורעייתו בטקס ההשבעה בשלישי/רויטרס

עם זאת, שר החוץ ארנסטו אראוז'ו אישר את רצונו של בולסונארו לארח בסיס אמריקני. לפי העיתון אסטדו דה סאו פולו, הוא הוסיף כי ישוחח על כך עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעת ביקורו בוושינגטון במרץ. בוסלונארו מעריץ את מדיניותו של טראמפ והוא פעל במהירות לקרב את ממשלו לבית הלבן.

שר החוץ שלו אמר את הדברים בעת כנס של "קבוצת לימה" בבירת פרו, בעת ש-13 חברותיו דנו במצב בוונצואלה. המדינות, בנוסף לקנדה, הכריזו כי הן לא יכירו בלגיטימיות שלטונו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שכהונתו השנייה תחל ב-10 בינואר.

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully