וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה שוקלת לשלוח ספינת קרב לתעלה כדי לעצור את זרם המהגרים

3.1.2019 / 12:14

שני חשודים - איראני ובריטי - נעצרו כחלק מניסיון הרשויות לבלום את הגעתם של מהגרים מצרפת דרך התעלה. שר הפנים ביקש משר ההגנה לעזור עם אמצעים צבאיים

עריכה: איתי עמרם

היחידה ללוחמה בפשיעה של בריטניה עצרה שני אנשים בחשד שארגנו מעבר לא חוקי של מהגרים דרך התעלה האנגלית (תעלת למאנש) לממלכה. לפי הודעה שפורסמה אתמול (רביעי) בשעות הערב המאורות, שני החשודים הם אזרח איראני בן 33 וצעיר בריטי בן 24. השניים נעצרו במנצ'סטר, אך לא נמסרו פרטים נוספים.

שר הפנים של בריטניה סג'יד ג'אוויד אמר לאחרונה כי חלה עליה במספר המהגרים שחוצים את התעלה המפרידה בין הממלכה לצרפת, והכריז על המצב כ"תקרית משמעותית". הוא אמר כי יותר מ-200 מהגרים ניסו לחצות בחודש שעבר את אחד מנתיבי הסחר העמוסים ביותר בעולם, על אף שכמחציתם נבלמו בצרפת.

זהו מספר זעום ביחס לאלו שמנסים להגיע למדינות האיחוד האירופי דרך הים התיכון, אך סוגיית ההגירה זוכה לתשומת לב מרכזית בבריטניה לקראת הברקזיט בעוד פחות משלושה חודשים. ההגירה הייתה אחד הנושאים המרכזיים לפני משאל העם ב-2016, שבו הוכרע כי בריטניה תעזוב את הגוש.

שר הפנים אמר מוקדם יותר השבוע כי בריטניה שלחה סירות סיור נוספות כדי להתמודד עם המצב. לפי הטלגרף, הוא אף כתב לשר ההגנה גווין וויליאמסון מכתב שבו ביקש סיוע בדמותם של ספינת קרב, עשרות חיילים ואמצעי מעקב אוויריים.

סירת גומי של הצי של צרפת אחרי תפיסת מהגרים שניסו לעבור את התעלה אל בריטניה, 25 בדצמבר 2018. AP
סירת גומי של הצי של צרפת עם מהגרים שניסו לעבור את התעלה, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully