וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בציונות הדתית: הרב אלישע וישליצקי הלך לעולמו בגיל 65

2.1.2019 / 15:23

הרב שעמד בראש בית המדרש "מהו"ת" ונמנה עם מייסדי הגרעינים התורנים, מת לאחר שאושפז לאחרונה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק. ראש הממשלה נתניהו ספד: "הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - וכך נזכור אותו"

הרב אלישע וישליצקי. ערוץ 7, אתר רשמי
הרב אלישע וישליצקי/אתר רשמי, ערוץ 7

הרב אלישע וישליצקי, מהבולטים בציונות הדתית, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 65 לאחר שאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק בירושלים. וישליצקי, ראש בית המדרש "מהו"ת", נמנה עם מייסדי הגרעינים התורנים, ואף שימש כרב מחנך בישיבת מרכז הרב.

וישליצקי התגורר בשכונת קריית משה בירושלים והמשיך להעביר שיעורים לתלמידיו בקביעות, עד שחלה. לאחרונה נערכו בקרב הציבור הדתי לאומי תפילות מיוחדות לרפואתו. הלווייתו תתקיים בשעה 18:30 ב'מכון מאיר' בירושלים, משם תצא להר הזיתים שם ייטמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב וישליצקי והביע צער על מותו. "הרב וישליצקי תרם תרומה אדירה לייסוד הגרעינים התורניים שמסייעים רבות לחברה הישראלית בכל רחבי הארץ", אמר ראש הממשלה. "הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - וכך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך".

"מורה דך נפלא שחי ופעל באמונה"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי הוא "כואב את פטירתו של הרב אלישע וישליצקי, שכאיש מעשה היה ממובילי מהפכת הגרעינים התורניים וכאיש רוח כתב ספרים רבים ולימד אלפי תלמידים את יסודות אמונת ישראל ברוח תורת ארץ ישראל". יו"ר הכנסת הוסיף כי "דמותו, שכרכה בלי הפרד תורה עם דרך ארץ, תחסר לכולנו. תנחומים למשפחתו היקרה".

להודעות התנחומים הצטרף יו"ר הימין החדש נפתלי בנט: "הרב אלישע וישליצקי, מגדולי אנשי האמונה בדורנו, נלקח מאיתנו. הרב אהב כל יהודי ונמנה בין תלמידי החכמים המרבים שלום בעולם.
בענווה גדולה, באמונה ובאהבה תמימה הוא חיבק כל אחד ואחת כדי להכניס אותם לתוך האוהל.
לרב הייתה תרומה גדולה בהקמת הגרעיניים התורניים ומוסדות חסד רבים".

קרן קהילות המאגדת את הגרעינים התורניים בכל הארץ מסרו כי הם "אבלים וכואבים את לכתו". בהודעה שפרסמו נכתב כי "הרב אלישע היה אבי הגרעינים, איש אשר רוח בו, מורה דרך נפלא שחי ופעל באמונה ובאהבה. כל מגמתו היתה לעשות חיבורים בין עם ישראל לתורתו. את אהבתו העצומה לעם ישראל ביטא בהרבצת תורה ובהעצמה וחיזוק של העשיה החברתית בכל מקום ואתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully