וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו היסטוריה: שתי נשים נכנסו למקדש בהודו אחרי איסור של מאות שנים

2.1.2019 / 15:09

שלושה חודשים אחרי החלטת בית המשפט העליון, שתי נשים ראשונות הצליחו לעקוף את המאמינים ההינדים במקדש סברמילה שבמדינת קרלה. המשטרה התעמתה עם מפגינים והמפלגות הגדולות קוראות למחאה. "קונספירציה של הקומוניסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שתי נשים נכנסו היום (רביעי) למקדש הינדי בהודו ובכך שברו איסור של מאות שנים בעקבות פסיקה היסטורית של בית המשפט. כניסתן עוררה הפגנות סוערות וארגונים הינדיים קיצוניים קראו לפתוח בשביתה בעקבות הביקור במקדש סברמילה שבמדינת קרלה. בערוצי הטלוויזיה נראו עימותים בין שוטרים למפגינים בבירת המדינה והפגנות נרשמו בכמה ערים אחרות.

בספטמבר הורה בית המשפט העליון לרשויות להסיר את האיסור על נשים או ילדות בגיל הפוריות מלהיכנס למקדש סברימלה, שאליו מגיעים מיליוני מתפללים מדי שנה. עם זאת, המקדש סירב לציית להחלטה ותומכיו מנעו מנשים בנות עשר עד 50 להיכנס אליו. השתיים ששברו את הטאבו היו בשנות ה-40 לחייהן, לפי רשת ANI, שותפה של רויטרס בהודו. אנשי המקדש ערכו לאחר מכן טקסי "טיהור" וסגרו לזמן מה את המקדש. המאמינים טוענים כי כניסתן של הנשים פוגעת באל איאפן, שומר המקדש.

"הגענו לפמפה, הכניסה המרכזית למקדש בשעה 1.30", אמרה בינדו בת ה-42, אחת הנשים שהצליחה להיכנס לאתר באישון לילה תחת אבטחה של המשטרה. "הלכנו שעתיים ונכנסו למקדש בסביבות השעה 3:30 ועשינו דארשן", סיפרה האישה על הטקס ההינדי המסורתי. לאחר מכן, הן שבו לבתיהן במדינה. לא ברור כיצד השתיים, שראשיהן היו מכוסים, הצליחו לחמוק מהמאמינים ששמרו על המקדש. בעבר הן היו מקרב אלו שנחסמו על ידי ההמון הזועם.

לקריאה נוספת בנושא
הודו: לאומנים הינדים מאיימים בהתאבדות המונית כדי למנוע כניסת נשים למקדש

פורצות דרך בהודו
תיעוד: שתי נשים בשנות ה-40 שברו איסור בן 
מאות שנים על כניסת נשים למקדש שברימלה. רויטרס
הנשים המכוסות נכנסות למקדש, היום/רויטרס

הממשלה במדינת המחוז נשלטת על ידי מפלגות שמאל, ועמדתן מנוגדת לזו של שתי המפלגות הגדולות בהודו, כולל זו של ראש הממשלה נרנדרה מודי. מפלגתו הלאומנית ההינדית (BJP) קראה למפגינים להימנע מאלימות, אך יו"ר המפלגה בקרלה תיאר את הביקור כ"קונספירציה של השליטים האתאיסטים להרס המקדשים ההינדיים".

פ.ס סרידהארן אמר לערוצי הטלוויזיה כי המפלגה "תתמוך במאבק נגד הרס האמונה על ידי הקומוניסטים. על כל הנאמנים להגיע ולהפגין". בשיתוף פעולה נדיר עם יריביהם, גם נציגי מפלגת הקונגרס במדינה קראו לצאת להפגנות. "זאת בגידה, הממשלה צריכה לשלם מחיר על הבגידה", אמר בכיר במפלגה.

העימות סביב המקדש שם את סוגיית הדת במרכז האג'נדה לקראת הבחירות הכלליות השנה. אתמול הפגינו אלפי נשים, שיצרו שרשרת אנושית לאורך 620 ק"מ, שאותה כינו "חומת נשים", בתמיכה בשווין מגדרי ובכניסת נשים למקדש. מודי, שמתכונן לבחירות במאי, רמז כי לדעתי זו סוגיה דתית יותר מאשר כזו הנוגעת לשווין מגדרי. לדבריו, יש מקדשים שבהם הכניסה לגברים אסורה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפגינים נגד כניסת נשים למקדש הינדי במדינת קרלה, הודו, 2 בינואר 2019. רויטרס
מפגינים גד כניסת הנשים למקדש, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully