וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם ישראל זכה במפקד אדיר": הפרידה המרגשת מאיזנקוט בכנסת

1.1.2019 / 14:21

ועדת הביטחון והחוץ של הכנסת נפרדה מהרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, שפרש מתפקידו בתום ארבע שנים. "ראיתי בתפקיד זכות גדולה", אמר. ח"כ בן ארי ששירתה תחת פיקודו נפרדה - "לא ידעתי כמה זכיתי: לדבר איתך כל יום, לקבל ממך את רוח המפקד ולשבת פה בוועדה ולשמוע אותך"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, נפרד מתפקידו היום (שלישי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "אני מסכם למעלה מארבעים שנות שירות" אמר בפתח דבריו. "מצאתי פה ועדה מקצועית, עניינית, ביקורתית אבל הוגנת מאד בגישה". איזנקוט יפרוש מתפקידו בתום ארבע שנים, במהלכן הוארכה כהונתו פעמיים.

"ראיתי בתפקיד זכות גדולה לפקד ולהשפיע על הצבא", אמר. "הייעוד של צהל להגן על המדינה, להבטיח את הקיום שלה ולנצח במלחמה. אני גאה מאד על מה שנעשה יחד עם ההבנה שזה אתגר מתמשך". בעוד כשבועיים יחליף את איזנקוט האלוף אביב כוכבי, שישמש כסגנו. איינזקוט אמר על כוכבי שיש לו ביטחון "רב ביכולת שלו להמשיך ולקדם את צהל. אותה פתיחות וקשב שאני מצאתי פה, מקווה שגם הוא ימצא את תחושת השותפות לביטחון המדינה. עוזב בתחושה מאד טובה את התפקיד והשירות הארוך שלי ואני מודה מאד על הדברים שנאמרו כאן"

ועדת חו"ב נפרדת מהרמטכ"ל גדי איזנקוט, 1 בינואר 2019. אמיל סלמן, חדשות "הארץ", אתר רשמי
ועדת החוץ והביטחון נפרדת מאיזנקוט/אתר רשמי, אמיל סלמן, חדשות "הארץ"

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), ששירתה תחת פיקודו הישיר של איזנקוט, הוסיפה - "אני לא ידעתי כמה זכיתי, לדבר איתך כל יום, לקבל ממך את רוח המפקד ואז, שנים אחר כך לשבת פה בוועדה ולשמוע אותך. זכינו אנחנו, זכה עם ישראל במפקד אדיר, ערכי, חברתי, צודק, שראה קודם כל את החייל האחרון-עד המפקד שלו שראה את הנשים, שראה את הדתיים ואת החילוניים, שראה אותנו".

עוד הוסיפה במישור האישי כי היא רוצה לאחל לו חופשה נעימה, "וברור שבשבת את רץ להיות עם הנכדה שלך וכאימא לתינוקת, ישר התחלתי לבכות. אני רוצה לומר לך באמת שתהנה, תנוח, מגיע לך אני יודעת שאנחנו לא נפרדים ושתישאר חבר שלי, לא בקטע פוליטי, רק בקטע חברתי".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר על התקופה בה שירת איזנקוט כי מדובר ב"מציאות ביטחונית מורכבת, בדרום ובצפון, מערכה בין המלחמות במלוא מובן המילה". עוד הוסיף כי "בחזית הציבורית לצערי, יצא לך להתמודד מול כל מיני אמירות, בצער רב חלקן יצאו מתוך הבית הזה ומסביבתו. אתה מעולם לא בגדת בסולם הערכים שלך, וההתמודדות שלך תמיד הייתה ממקום ערכי. אפשר היה להסכים או לא להסכים, אבל כולם ידעו שאלו לא משחקים קטנים אלא זה סולם הערכים שלך והמגדלור שאתה הולך לאורו. אני מודה לך על שיתוף הפעולה עם ועדות הכנסת ומכיוון שהכנסת היא הריבון, תודה בשם כל אזרחי ישראל"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גדי אייזנקוט במרכז הבינתחומי בהרצליה. ניב אהרונסון
"ראיתי בתפקיד זכות גדולה". איזנקוט/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully