וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים בסוריה ב-2018 - הנמוך ביותר מאז החלה המלחמה

הארגון הסורי לזכויות אדם אסף 19,666 מקרי מוות בשנה החולפת, 6,349 מהם אזרחים. ב-2017 נהרגו 33 אלף בעוד שב-2014, שנת השיא, נהרגו 76 אלף. למרות הירידה בהיקף הלחימה, היא עשויה להתעצם בשנה הקרובה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מניין ההרוגים בשנה האחרונה בסוריה היה הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה - כך דיווח אתמול (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, 19,666 אלף איש נהרגו השנה בסכסוך, שהחל ב-2011. ב-2017, לשם השוואה, נהרגו 33 אלף איש כשהשיא היה ב-2014, אז דאעש הקים את החליפות שלו - אז נהרגו 76 אלף איש.

בין ההרוגים ב-2018 היו 6,349 אזרחים, בהם 1,437 ילדים. לפי ראש הארגון ראמי עבד א-רחמן, רוב ההרוגים היו בחלק הראשון של השנה, כשמשטרו של בשאר אסד, בגיבוי רוסיה, הפציץ את פרברי דמשק שהיו בידי האופוזיציה. בחלק השני של השנה, אמר, רוב ההרוגים היו בתקיפות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית.

בחודשים האחרונים, החזית הפעילה ביותר בסוריה הייתה במזרח המדינה, שם עוד פועלים שרידי דאעש, בסמוך לגבול עם עיראק. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שנתמכים על ידי הקואליציה האמריקנית ומורכבים בעיקר מלוחמים כורדים, פתחו במתקפה ב-10 בספטמבר.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: טראמפ החליט לפרוס את הנסיגה מסוריה ל-4 חודשים

ניסיון לחלץ תושב מהריסות אחרי הפצצה בפרברי דמשק, סוריה, 9 בינואר 2018. רויטרס
ניסיון לחלץ תושב מהריסות אחרי הפצצה בפרברי דמשק, סוריה, 9 בינואר 2018/רויטרס

למרות ההסכם בין רוסיה לבין טורקיה, התומכת במורדים, על מחוז אידליב, והשבת מרבית שטחי המדינה לידי אסד, ב-2019 עשויה הלחימה להתלקח מחדש. טורקיה מאיימת לצאת למתקפה נוספת נגד הכורדים בצפון המדינה עם נסיגת ארצות הברית בחודשים הקרובים, בזמן שאסד מצהיר כי הוא ישיב את שלטונו בכל חלקי המדינה, כולל באידליב, מעוז המורדים האחרון.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שאוסף את המידע דרך רשת של פעילים בשטח, הממשלה שולטת על 60.2% משטחה של סוריה, בעוד שהכורדים ב-28.8%. בשבוע שעבר הם ביקשו סיוע מהמשטר להדוף מתקפה של הכורדים, צעד שככל הנראה יפגע בסיכוייהם לבסס אוטונומיה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully