וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה נכנסה לתוקף: ישראל וארה"ב עזבו את אונסק"ו

1.1.2019 / 14:12

עם תחילת 2019, פרישתן של שתי המדינות מארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם הפכה לרשמית ומהווה פגיעה קשה בו. דנון: "כלי שרת מניפולטיבי המנווט על ידי אויבי ישראל"

בווידאו: נתניהו: הוריתי לפרוש מאונסק"ו לאור היחס המוטה של הארגון/צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית וישראל פרשו היום (שלישי) באופן רשמי מארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (אונסק"ו) בהמשך להחלטה לעזוב את הגוף שאותו הן מאשימות בהטיה נגד ישראל. ההחלטה נכנסה לתוקף עם כניסת השנה החדשה, אחרי שהתקבלה על ידי ממשל טראמפ וישראל ב-2017.
על אף שזהו מהלך פרוצדורלי בעקרו, הוא מהווה פגיעה משמעותית בסוכנות, שאחת ממייסדותיה הייתה ארצות הברית. אונסק"ו, שהוקמה אחרי מלחמת העולם השנייה כדי לקדם את השלום בעולם, הפסיקה לקבל מימון אמריקני אחרי שהפלסטינים הצטרפו לשורותיה ב-2011.

וושינגטון דורשת "רפורמה יסודית" בסוכנות, שמוכרת יותר מכל בזכות תכנית המורשת העולמית שלה להגנה על אתרי תרבות ומסורות ברחבי העולם. מזכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, השיקה לאחרונה את האתר לחינוך זכר השואה ואת מדריך החינוך הראשון של האו"ם למאבק באנטישמיות.

שגריר ישראל לאו"ם, דנינ דנון, אמר אחרי כניסת ההחלטה לתוקף כי "אונסק"ו הוא גוף שממשיך לשכתב את ההיסטוריה בין היתר על ידי ניסיונות למחוק את הקשר היהודי לירושלים. ישראל לא תהיה חברה בארגון ששם לו למטרה לפעול נגדה והפך להיות כלי שרת מניפולטיבי המנווט על ידי אויבי ישראל".

לקריאה נוספת
אונסק"ו: קיבלנו רשמית את בקשת ישראל לפרוש מהארגון

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ ונתניהו בפגישתם בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully