וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתנדב, ללמוד ולהתאהב: היעדים שלי לשנה החדשה

לי גיא-רון

31.12.2018 / 15:30

להעלות חיוך על פני אדם אחר, להכיר חבר חדש, לפגוש סופר מפורסם, להתראיין, לנסות אוכל חדש: כתיבת מטרות היא דרך מצוינת להערכת מצבך, אז לקראת סוף השנה האזרחית החלטתי גם אני לכתוב לעצמי רשימת יעדים - ואני מתכוונת לעשות הכל כדי לממש אותם | הטור של לי גיא-רון

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 24. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

לקראת סוף השנה האזרחית החלטתי גם אני לכתוב לעצמי רשימה חדשה: רשימה של מטרות, יעדים להשגה, כאלה שלא הגשמתי במהלך השנה שעברה, כמו העניין עם טיסה לחו"ל, וגם מטרות חיים חדשות. לדעתי, כתיבת מטרות היא חשובה. היא מאפשרת לנו הבנה טובה יותר של מה שאנחנו באמת רוצים להשיג בחיינו. כתיבת מטרות היא דרך מצוינת להערכת מצבך. אז זוהי הרשימה שלי. אשמח לקבל את שלכם.

אני רוצה להתנדב. זה תמיד היה משהו שרציתי לעשות, זה משהו עם משמעות. זה לא חייב להיות משהו גדול: זה יכול להיות כל דבר, לדוגמה לחבק ניצול שואה או להביא מצרכים למשפחה מעוטות יכולת. כל דבר שיעלה חיוך על פניו של מישהו אחר, מה שממלא לי את הלב.

זה מכבר שאני מכינה הרצאה, בעיקר לילדים ממשפחות במעמד כלכלי נמוך. אני רוצה להראות שאין דבר העומד בפני הרצון. גם אם אין כסף, עדיין אפשר לעשות כמעט כל דבר שחולמים עליו, ובטח שאת הדברים החשובים. אני רוצה להראות שאם אני עושה מה שאני אוהבת, למרות כל הקשיים, כל אחד יכול לעשות כל מה שירצה, אם רק יאמין בעצמו.

לי גיא רון. ראובן קסטרו
כתיבת מטרות היא דרך מצוינת להערכת מצבך. לי גיא-רון/ראובן קסטרו

אני רוצה לכתוב בכוחות עצמי. אני רוצה לכתוב לבד, כדי שאוכל לדבר על מה שבא לי, עם מי שבא לי, בכל רגע. כרגע אני צריכה עזרה של משלבת, ואני רוצה להיות מסוגלת להביע את עצמי בלי עזרה משום סוג של אף אחד. זה לא יהיה פשוט ואולי לא אפשרי, אבל אני לא מוותרת.

אני רוצה להקליד לבד. כדי להקליד לבד אני צריכה היום לעבור תהליך ארוך: לכתוב, אחר כך שהמשלבת שלי תכתוב לי מסודר את מה שכתבתי ואז להקליד לבדי. זה תהליך ארוך ומסובך. אני רוצה להיות מסוגלת להקליד מהראש, בלי תיווך. כרגע אני יכולה רק מילים בודדות, וזה מתסכל אותי מאוד.

לפגוש סופר מפורסם - ולהגשים חלום

אני רוצה לקבל אהבה. זה נכון שאני מקבלת הרבה אהבה, אבל בא לי אחת מיוחדת כזאת, שתסחוף אותי כמו באיזה רומן, כמו באגדה. משהו מיוחד.

בא לי להכיר אדם חדש - כזה שהוא לא משלבת. אני רוצה חבר חדש. הוא יכול להיות מכל מקום בעולם, מהארץ או מחו"ל, אוטיסט או לא, העיקר שיהיה מעניין. אני רוצה שהוא יספר לי דברים שלא ידעתי, שיגלה לי עולמות אחרים ושנצחק הרבה. זה הכי חשוב.

אני רוצה להגשים חלום ולהיפגש עם סופר מפורסם. פגשתי כבר את אפרים סידון, שהוא מוכשר נורא וכותב ספרי ילדים, אבל אני רוצה מאוד לפגוש סופר הכותב בעיקר למבוגרים. זה מרגש ומרתק כל פעם מחדש. מפגש כזה יטעין אותי באנרגיות עצומות. אני רוצה להיות סופרת וזו התחלה טובה, כי אני לומדת ורוצה להמשיך ללמוד מסופרים שכתבו כל כך הרבה.

בא לי ללמוד משהו חדש. משהו שירגש אותי, שיקנה לי כלים חדשים, שילמד אותי משהו שלא ידעתי לפני כן.

אני רוצה שיעשו עליי כתבה, שמישהו יבוא לדבר איתי וישאל אותי על החיים שלי, על הדעות שלי ועל מה שאני חושבת בהתייחס לנושאים שונים. אני רוצה שיצלמו אותי ויתנו לי תשומת לב ולהרגיש מרכז העניין. זה תמיד כיף להיות במרכז.

אני רוצה לנסות אוכל חדש. תמיד אוכלים אצלנו אוכל דומה, אני רוצה לנסות משהו אחר, שונה. זה מרגש אותי לחשוב על טעימת מאכלים חדשים.

אני מתכוונת לעשות הכל כדי לממש את מטרותיי. מימוש גורם לסיפוק, להרגשה טובה ולשמחה בלב. מילה של לי.

שנה אזרחית טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully