וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לפלסטיני-אמריקני שמכר קרקעות במזרח י-ם

31.12.2018 / 14:43

בית משפט ברמאללה גזר עונש כבד על עיסאם עקל, שנעצר באוקטובר אחרי שניסה למכור קרקעות ללא אישור שותפיו או הרשות הפלסטינית. וושינגטון קראה לשחררו. הוא עוד יכול לערער על גזר הדין

עיסאם עקל, פלסטיני שהורשע במכירת קרקעות למתנחלים ונידון למאסר עולם, 31 בדצמבר 2018. צילום מסך
יכול לערער על עונשו. עיסאם עקל/צילום מסך

בית משפט ברמאללה גזר היום (שני) מאסר עולם ועבודות פרך על פלסטיני בעל אזרחות אמריקני שהורשע במכירת קרקעות לישראלים - כך אמרו גורמים משפטיים. עיסאם עקל ניסה למכור קרקעות במזרח ירושלים ללא אישור שותפיו העסקיים או הרשויות הפלסטיניות, אם כי לא ברור מי היה הקונה המיועד. הוא הורשע ב"ניסיון לקרוע חלקים מאדמות פלסטין ולספח אותן למדינה זרה", אולם לפי גורם משפטי הוא עוד יכול לערער על עונשו.

שגרירות ארצות הברית בירושלים סירבה להגיב לגזר הדין, אך גורם בשגרירות אמר: "אנחנו מודעים לדיווחים על כך שאזרח אמריקני נשפט על ידי בית משפט פלסטיני. כשאזרח אמריקני נכלא בחו"ל, ממשלת ארצות הברית פועלת כדי לספק את כל הסיוע הקונסולרי הראוי".

משפחתו של עקל, שמכחישה את המיוחס לו, אמרה כי היא לא מודעת להרשעתו ולעונש שהוטל עליו. בנובמבר קרא שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן לשחרורו ואמר כי מעצרו מפר את הערכים האמריקניים. לפי גורם ישראלי, הוא נעצר ב-10 באוקטובר ברמאללה.

החוק הפלסטיני אוסר על מכירת קרקעות ל"מדינה עוינת ולכל אחד מאזרחיה". הוא דורש את אישור הרשות הפלסטינית, אך יכולתה לאכוף אותו בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מוגבלת. הפלסטינים חוששים כי רכישת הקרקעות על ידי ישראלים נועדו למנוע מהם להקים מדינה פלסטינית בשטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס האזכרה ליאסר ערפאת 11 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
החוק הפלסטיני אוסר על מכירת קרקעות. אבו מאזן/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully