וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת ההתלקחות של חמאס: ההפגנות בעזה פוגשות את הבחירות בישראל

28.12.2018 / 11:02

בחמאס מבינים שהבחירות הופכות את המציאות בעזה לרגישה במיוחד, כשכל ניסיון למתוח את החבל עשוי להחריף את התגובה הישראלית ולעצור את הזרמת הכסף הקטארי. מנהיגי הארגון ינסו לשמור על אש המחאה, בעוד שבאוגדת עזה ינסו להכיל את הפרות הסדר מבלי לתת להן לעבור את הגבול

עריכה: איתי עמרם

כמדי יום שישי, יתאספו היום אלפי פלסטינים אחרי תפילות המסגדים להפגנות שיתקיימו בכמה מוקדים מול הגדר בגבול רצועת עזה. לפי הערכות קצינים בפיקוד הדרום, לחמאס אין בימים אלה אינטרס לחמם את הגבול, אלא רק לשמור על אש המחאה בוערת.

מערכת הבחירות בישראל הופכת את המציאות בעזה לרגישה במיוחד. הנהגת חמאס מבינה כי אם ימתחו את החבל - ויביכו את ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו - הוא עלול להיקרע. התגובה המתבקשת ביותר תהיה עצירת העברת מיליוני הדולרים מקטאר לחשבונות הבנק של פעילי הארגון הסוני ובכיריו. לכן, אסמעיל הנייה ויחיא סינואר לא יספקו לישראל תחמושת לנקוט צעד זה.

ואם זה לא מספיק, אז ביום ראשון אמורה משלחת חמאס לטוס למוסקבה. זהו עוד אחד מהמהלכים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי להעביר מסרים לישראל במסגרת החשבון הפתוח על מה שקורה בסוריה. בחמאס ירצו להציג את עצמם כמסכנים, ולא כמי שמובילים פעולות טרור על הגדר נגד חיילי צה"ל. על כל פנים, לפוטין אין כוונה להציע רובלים לחמאס. אולי מעט לגיטימציה בינלאומית, לחיצות ידיים וכיבוד קל.

הפרות סדר, עזה, מפגינים, 21 דצמבר 2018. רויטרס
אלפים צפויים להתאסף מאות מטרים מגדר המערכת. הפגנות בעזה/רויטרס

ההערכה בפיקוד הדרום היא כי למרות הגשם והרוחות העזות שצפויים היום, עשויים להגיע אלפים שיתרכזו בטווח 300 עד 600 מטרים מגדר המערכת. כמו בחודש האחרון, מיעוט של מפגינים אלימים, חלקם פעילי ארגוני הטרור השונים, יגיעו לפרמטר הביטחוני בטווח מאה המטרים מגדר המערכת שאסור לתנועת פלסטינים כדי להתגרות בחיילי צה"ל. זאת, במטרה לעורר פרובוקציות וגם כדי לפגוע בהם בצורה ישירה באמצעות מטעני חבלה מאולתרים, רימוני רסס ובמקרים חריגים גם כדי לנסות לפגוע בגדר המערכת ולחדור לשטח ישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת לציון 31 שנה להקמת הארגון, עזה, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
אין לחמאס אינטרס לחמם את הגבול. סינוואר בגבול רצועת עזה/רויטרס

כך, למעשה, המשימה של מפקד אוגדת עזה תת-אלוף אליעזר טולדנו הופכת להיות הרבה יותר רגישה ומורכבת. לפני עשרות שנים, כשמפקדים בכירים אמרו "הכלה", הם התכוונו לעצירת כוחות האויב, לעיכובם או לכיתורם החלקי. כשאומרים "הכלה" ערב שנת 2019, מתכוונים לאפשר לאויב להפגין ולמחות באופן שלא יגלוש לשטח ישראל ולא יערער את היציבות הביטחונית באזור.

הרג ארבעת המפגינים הפלסטינים ביום שישי שעבר על גדר המערכת לא שירת אף אינטרס ישראלי. הפלסטינים טוענים כי שלושה מתוך ארבעת המפגינים היו בטווח ה-300 מטרים ומעלה, המותר לתנועת פלסטינים. האצבע על ההדק לא הייתה קלה, והוראות הפתיחה באש לא השתנו, אך ייתכן שהיה נדרש יותר דיוק - ולא מעט מזל.

טקס חילופי מזכיר צבאי לראש הממשלה בנימין נתניהו. המזכיר היוצא אליעזר טולדנו ומחליפו אבי בלוט עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
המשימה הפכה למורכבת במיוחד. נתניהו עם איזנקוט ותא"ל טולדנו/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

ניתן להניח כי העובדה שכוחות מיוחדים של צה"ל לוקחים חלק במצוד המתנהל אחר חוליית הירי שביצע את הפיגוע בעפרה ובגבעת אסף, וכן באבטחת כוחות ההנדסה בגבול לבנון במסגרת מבצע "מגן צפוני", פגעה ביכולת של צה"ל להציב לאורך הגבול צלפים מנוסים וברמה מקצועית גבוהה, והתוצאות בהתאם. המשימה של תא"ל טולדנו היא להכיל את ההפגנה, ולא להביא לאירועים שיחייבו את הפלגים הפלסטינים להגיב בטרור ממוסד. כך לפחות לפי מדיניות המכוונת מגבוה שנועדה למנוע תגובות שרשרת.

בלון חשוד ביישוב במועצה אזורית שדות נגב. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
בלון חשוד שאותר היום בתחום יישוב במועצת שדות נגב, חבלן משטרתי טיפל בו/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully